طرح معافیت همسران معلولین از خدمت سربازی به مجلس ارائه شد

طرح معافیت همسران معلولین از خدمت سربازی به مجلس ارائه شد

28 خرداد 1396

عضو اصلی هیات مدیره سازمان جهانی معلولین از ارائه طرح معافیت همسران معلولین از خدمت سربازی به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

 

 علی همت محمود نژاد در ضیافت افطاری مددجویان بهزیستی شهرستان قرچک طی سخنانی گفت: معلولین شهروندان درجه دو نیستند و نباید با نگاه متکدی به معلولین نگاه کرد.

 

وی با تاکید بر اهمیت حمایت دولت از معلولین افزود: بایستی حقوق معلولان از بیت المال پرداخت شود، در سالجاری با تلاش های فراوان توانستیم دولت را متقاعد کنیم که یارانه بیشتری برای افراد معلول واریز شود.

 

عضو اصلی هیات مدیره سازمان جهانی معلولین اضافه کرد: قانون حمایت از معلولین را به مجلس فرستادیم و امیدواریم تا دو ماه آینده تصویب شود، در صورت تصویب این طرح، هر جوانی که با دختر معلول ازدواج کند از خدمت سربازی معاف می شود.

 

وی با اشاره به لزوم حمایت از معلولین برای تهیه مایحتاج اولیه گفت: داشتن ویلچر و عصا حق هر معلولی است، معلولین فرشته های جامعه ما هستند، فرهنگ جامعه باید برای پذیرش معلولین آماده شود.

 

محمود نژاد با اشاره به مفاهیم انسان دوستانه قرآن کریم، گفت: بهترین تعابیر حقوق بشری برآمده از قرآن است، همه باید به عامل به قرآن باشیم، قرآن بهترین منبع برای دفاع از حقوق انسان ها است.

 


منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است