رشد ۴ برابری بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی

رشد ۴ برابری بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی

30 خرداد 1396

مجید قدمی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:‌ در طرح سنجش امسال طبق پیش بینی‌ها بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که از تاریخ ۱۶ خرداد ماه سال جاری پایگاه‌ها کار خودشان را شروع کرده و تا شهریور ماه سنجش دانش آموزان ادامه دارد.

 

وی بیان کرد: اکنون هزار و ۷۰۰ پایگاه در این زمینه وجود دارد که ۹۵۰ پایگاه ثابت و مابقی به صورت سیار در مناطق عشایری مشغول به خدمت هستند که از دانش آموزان عشایری هزینه‌ای بابت سنجش دریافت نمی‌شود و در بقیه پایگاه‌ها نیز قیمت‌ها به صورت ۵ درصد نیم‌بها یا ۵ درصد رایگان وجود دارد.

 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: سیستم سنجش امسال به صورت الکترونیکی قرار گرفته و خانواده‌ها از همان مدرسه‌ای که قرار است دانش آموزان را در آن ثبت نام کنند برای پایگاه‌های سنجش نوبت گیری می‌کنند و باید طبق ساعت مقرر شده در محل حضور پیدا کنند.

 

وی تاکید کرد: طی سال‌های ۹۴ و ۹۵، هفت میلیارد تومان برای خدمات حمایتی به دانش آموزان معلول اختصاص پیدا کرد که امسال نیز این طرح ادامه پیدا می‌کند و سه میلیارد تومان برای این زمینه پیش بینی شده، همچنین از جمله برنامه‌های ما در سال جاری توسعه مراکز مشکلات ویژه یادگیری است که در هر کدام از مناطق صورت می‌گیرد و تعداد این مراکز به ۵۰۰ عدد رسیده که انتظار داریم این تعداد طی برنامه ششم توسعه به ۷۰۰ مرکز برسد.

 

قدمی با بیان اینکه توسعه این مراکز برای دانش آموزان ابتدایی با پدیده اختلالات یادگیری اجرایی می‌شود، افزود: ۱۰ تا ۱۵ درصد دانش آموزان در یادگیری دچار اختلال هستند که توسط این مراکز جلساتی برای آن‌ها برگزار می‌شود تا به رفع مشکل آن‌ها بپردازند.

 

وی با بیان اینکه سازمان دانش آموزان استثنایی کشور با کمبود نیروی انسانی مواجه است، تصریح کرد: خروجی این سازمان ۲.۵ برابر ورودی آن است که این کمبود نیرو فقط از طریق آزمون استخدامی برطرف می‌شود، همچنین بودجه این سازمان نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته که سال گذشته ۶۵ میلیارد تومان و سال جاری ۹۵ میلیارد تومان بودجه به سازمان اختصاص پیدا کرده است.

 

وی یادآور شد: در طول دولت یازدهم بودجه سازمان استثنایی کشور از ۲۴ میلیارد به ۹۵ میلیارد تومان افزایش داشته که نشان دهنده رشد ۴ برابری بودجه در این سازمان است.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است