روبات‌ها به کمک دانش آموزان معلول می آیند

روبات‌ها به کمک دانش آموزان معلول می آیند

14 تیر 1396

 این روبات که Cellulo نام دارد بر اساس دستورالعمل دانش‌آموز نابینا حرکت می‌کند و به محض برخورد با یک مانع آن را شناسایی می‌کند. این روبات می‌تواند دانش آموزان نابینا را در فعالیت‌های روزمره یاری کند و درک بهتری از محیط مدرسه برای آن‌ها فراهم نماید.


این فناوری در ظاهر ساده به نظر می‌رسد، اما آموزش روبات برای شناسایی مجموعه‌ای از اشیای مختلف، کار ساده‌ای نیست. محققان برای ساخت این روبات به مدت پنج سال کلاس‌های آموزشی دانش‌آموزان معلول را در رده سنی سه تا 9 سال مورد بررسی قرار دادند.


این کلاس‌ها بسیار پیچیده هستند و ابزارهای آموزشی مورد استفاده در آن‌ها با نیاز کودکان سازگار نیست. این روبات بیش از این که یک وسیله راهنما برای کودکان باشد، ابزاری برای آموزش و تفریح کودکان محسوب می‌شود.


عملکرد روبات بسیار ساده است؛ به محض برخورد با مانع متوقف می‌شود، به عقب حرکت کرده و شروع به لرزیدن می‌کند. سپس دانش آموز باید حدس بزند که روبات به چه چیزی برخورد کرده است و اگر نتواند مانع را تشخیص دهد، تبلت متصل به روبات نام شی را اعلام می‌کند. در حال حاضر محققان در تلاشند تا نرم‌افزار روبات را بهبود بخشند و قابلیت‌های آن را توسعه دهند.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است