زنجان در پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین طلوع شرکت می کند

زنجان در پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین طلوع شرکت می کند

19 تیر 1396

معاون امورتوانبخشی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه زنجان در پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین طلوع شرکت می کند، گفت: این جشنواره در استان اردبیل برگزار می شود.

 

فرهاد میرزایی  از برگزاری  پنجمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین طلوع با حضور استانهای آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان و قزوین و به میزبانی استان اردبیل در آذر ماه سالجاری خبر داد. 

 

وی اظهار کرد: چهارمین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولین در سال ۱۳۹۴ به میزبانی بهزیستی  استان زنجان برگزار شد و امسال هم این جشنواره در استان اردبیل برگزار می شود.

 

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: مهلت ارسال متون نمایشی این دوره از جشنواره تئاتر منطقه ای معلولین طلوع تا ۱۵ تیر ماه سالجاری  بود که تا ۲۴ تیرماه تمدید شد و ۱۵ مرداد مرحله بازخوانی انجام می شود که در ۲۵ شهریور ماه و با اعلام نتایج آثار منتخب به جشنواره راه پیدا می کنند و سه داور از بهزیستی کشور، بهزیستی استان مرتبط و معاونت توانبخشی نسبت به انتخاب این اثار فعالیت خواهند داشت. 

 

میرزایی  به محورهای جشنواره معلولین  اشاره کرد و گفت:  ارتقاء سطح آگاهی عمومی و تغییر نگرش منفی نسبت به افراد دارای معلولیت، درونی سازی الگوهای رفتار اخلاقی، تقویت حس مسئولیت پذیری، تلفیق اجتماعی فرد معلول، توانمندسازی افراد دارای معلولیت، تشویق به آفرینش هنری است.

 

وی افزود: این جشنواره با هدف ایجاد  ارتباطی هماهنگ، تاثیر گذار، متقابل و پویا در جهت توانمندسازی افراد معلول و گسترش همکاری های مشترک و خلاق و با توجه به نقش موثر و ارزشمند هنر نمایش  است. 

 

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان زنجان  به بخش های این جشنواره اشاره کرد و یاد آورشد:  بخش صحنه ای، خیابانی و محیطی، کودک و نوجوان، مسابقه نمایش نامه نویسی، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی ازمهمترین  بخش های  این جشنواره است.

 

میرزایی افزود: در هر گروه نمایشی ۱۲ نفر می توانند شرکت کنند که دو سوم هر گروه را معلولین تشکیل می دهندو امیدواریم از استان زنجان ۷ الی ۸ گروه شرکت کنند. 

 

وی تصریح کرد: علاقمندان و گروه های هنری می توانند به سایت بهزیستی استان اردبیل به آدرس www.behzistiardabil.ir مراجعه کنند.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است