24 هزار کودک بدسرپرست تحت نگهداری و مراقبت بهزیستی هستند

24 هزار کودک بدسرپرست تحت نگهداری و مراقبت بهزیستی هستند

21 تیر 1396

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: 24 هزار کودک بدسرپرست تحت نگهداری و مراقبت بهزیستی هستند.

 انوشیروان محسنی بندپی در جمع خبرنگاران در لرستان با بیان اینکه یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی کشور در دولت تدبیر و امید، واگذاری فرزندان بدسرپرست به خانواده‌هایی که مشتاق پذیرش فرزند هستند، اظهار کرد: هر چه این افراد در خانواده‌ها حضور یابند بانشاط تر و آموزش‌پذیری و نگهداری آنان با استاندارد و کیفیت بهتری خواهد بود.

 

وی ادامه داد: 25 درصد کودکانی که در سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند بدون سرپرست بوده تا حق واگذاری دائمی آنان را به خانواده‌های متقاضی داریم.

 

رییس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: 75 درصد فرزندانی که توسط بهزیستی نگه می‌شوند بدسرپرستند که سرپرستی آنها به صورت موقت در اختیار سازمان بهزیستی است و پیگیر هستیم بر اساس طرح امین موقت برای پذیرش این افراد قانونی را تصویب کرده‌ایم و در حال حاضر 24 هزار نفر کودک بدسرپرست تحت نگهداری و مراقبت داریم.

 

بندپی گفت: تا زمانی که مشکلات این کودکان برطرف نشود به صورت امین موقت در اختیار خانواده‌های متقاضی قرار می‌گیرند تا بتوانند در محیطی با آرامش بهتر در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرند.

 

وی در پاسخ به این سوال که برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا مسکن در نظر گرفته شده است، افزود: با وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و بنیاد مستضعفان تفاهمنامه‌ای منعقد شده تا به این خانواده‌ها مسکن واگذار شود و تاکنون 11 هزار و 300 نفر متقاضی داشتیم که 1700 واحد به این مجموعه متقاضی‌ها پرداخت شده است.

 

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در طول سال‌های 96، 97 و اواسط 98 این مسکن‌ها به افراد متقاضی واگذار خواهد شد.

 

بندپی در خصوص ایجاد اشتغال معلولان تحت حمایت، گفت: بنا داریم سالانه حدود 45 هزار اشتغال ایجاد کنیم که سال گذشته 47 هزار و برای امسال تعهد ما 48 هزار فرصت شغلی است.

 

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی در قانون برنامه ششم قرار گرفته است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است