عزم مجلس برای بررسی مشکلات ورزش ناشنوانان

عزم مجلس برای بررسی مشکلات ورزش ناشنوانان

21 تیر 1396

«مسعود پزشکیان» در آئین بدرقه رسمی کاروان ورزشی ناشنوایان ایران به بیست و سومین دوره المپیک ناشنوایان در ترکیه گفت: مجلس شورای اسلامی ظرفیت خود را برای فراهم کردن زیرساخت های قانونی توسعه ورزش ناشنوایان به کار خواهد بست.


وی اظهار امیدواری کرد: ورزشکاران ناشنوا در عرصه های بین المللی و المپیک برای کشور افتخار آفرینی کنند.


المپیک ناشنوایان جهان 27 تیر تا هشتم مردادماه در شهر «سامسون» ترکیه برگزار می شود و 90 ورزشکار ناشنوا ایران در 13رشته به این رقابت ها اعزام می شوند.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی حضور ناشنوایان در عرصه های ورزشی را سبب افزایش روحیه آنان دانست و افزود: ناشنوایان فرقی با دیگر قشرهای جامعه ندارند و توانایی زندگی معمولی را دارند.


پزشکیان گفت: ورزشکاران در عرصه ورزشی، با ویژگی های اخلاقی چون صداقت، مردانگی، همکاری اجتماعی و سایر مقولات اخلاقی آشنا می شوند و توسعه ورزش در کشور موجب پویایی و نشاط و دوری از انحرافات خواهد بود.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بتوانیم فضاهایی ایجاد کنیم که مردم به سمت ورزش گرایش بیشتری داشته باشند، معلولیت ها و نارسایی های جسمانی برای آنها کمرنگ تر می شود.


مصطفی کریمی رئیس فدراسیون ناشنوایان نیز در این مراسم گزارشی از فعالیت ها در این فدراسیون ارائه کرد و گفت: کاروانی ورزشی ایران در این دوره از بازی های المپیک ناشنوایان در 13رشته رقابت می کنند، ضمن آنکه از مسئولان ورزش کشور برای تخصیص نیمی از اعتبار فدراسیون در سال جاری در راستای آماده سازی تیم های ملی قدردانی می کنم.


وی گفت: ورزشکاران رشته های مختلف اعزامی به بازی های المپیک ناشنوایان از حدود 6 ماه پیش اردوهای خود را آغازو به طور متوسط هر رشته 10مرحله اردو برگزار شد.


در ادامه این مراسم کاپیتان تیم فوتبال ناشنوایان ایران بیانیه ورزشکاران را قرائت کرد.


در این بیانه به مشکلات ناشنوایان در باره استخدام قهرمانان ناشنوا و پاداش آنها اشاره شده است.


در بیانیه ورزشکاران ناشنوا آمده است: ما ورزشکاران ناشنوا خواستار اختصاص سهمیه ای برای استخدام قهرمانان ورزشی ناشنوا هستیم و امیدواریم وزارت ورزش و جوانان، مجلس شورای اسلامی و دولت اعتبارات لازم برای بازسازی تنها مجموعه ورزشی ناشنوایان را اختصاص دهند.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است