ساری بیشترین کودکان مبتلا به اوتیسم را دارد

ساری بیشترین کودکان مبتلا به اوتیسم را دارد

25 تیر 1396

مدیرکل بهزیستی مازندران از بهره برداری نمادین از76 واحد مسکونی ویژه معلولان در هفته بهزیستی خبر داد.

 

 سعید آرام امروز به مناسبت هفته بهزیستی در جمع اصحاب رسانه استان مازندران، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون  میزان نرخ طلاق از 81 تا 91 به بیشترین نرخ رشد رسید. از سال 92 به بعد طرح توقف رشد در دستور کار قرار گرفته که در پایان سال 95 رشد طلاق را متوقف شده است.

 

آرام با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ ششم توسعه مسئول اصلی سلامت اجتماعی در کشور سازمان بهزیستی انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: 14 هزار زن سرپرست خانوار زیرپوشش این سازمان بوده و تعداد مستمری‌بگیران تا پایان سال 95 بیش از 6 هزار و 18 نفر بوده است که در سال 96 دولت تدبیر و امید برنامه دارد که میزان مستمری این خانواده‌ها افزایش پیدا کرد.

 

مدیرکل بهزیستی مازندران یادآورشد: گسترش مراکز اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌های این سازمان بوده که در استان مازندران طی این هفته 6 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای مختلف استان افتتاح  و تعداد مراکز اورژانس اجتماعی استان به عدد 18 می‌رسد.

 

وی گفت: براساس آمار خدماتی که مراکز اورژانس در سال 95 انجام دادند بیش از سه هزار مداخله در موضوعات و آسیب‌های اجتماعی بوده است.

 

آرام تصریح کرد:در سال 95 بیش از 750 مورد اقدام به خودکشی  توسط اورژانس اجتماعی استان جلوگیری شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از 20 هزار تماس تلفنی با خط 123 داشتیم که در ارتباط با موضوع اجتماعی بوده گفت: 750 مورد از تماس‌های مربوط به خودکشی بوده و با مداخله همکاران ما توانستند از این موضوع پیشگیری کنند.

 

مدیرکل بهزیستی مازندران اظهارکرد:  با توجه به راه اندازی مرکز کودکان کار در استان مازندران درسال 95  زمینه انتقال  60 کودک  به جمع خانواده برنامه‌ریزی شده است.

 

وی افزود: سال گذشته نزدیک به 14 میلیارد تومان تسیهلات به مدد جویان بهزیستی پرداخت شده و 76واحد مسکونی برای معلولان متقاضی مسکن به صورت نمادین  در هفته بهزیستی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

آرام تصریح کرد: بیش از 400 پرونده متقاضی فرزندخواندگی  در مازندران وجود دارد و بیش از 320 معلول و سالمند زیرپوشش طرح مراقبت در منزل قرار گرفته اند.

 

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به این نکته که بیش از 850 مهد در استان وجود دارد گفت: 450 مهد در روستا و 21 حاشیه مهد در مازندران وجود دارد که بیش از 900 کودک در مراکز حاشیه مهد حضور داشته و همه این کودکان زیرپوشش یک وعده غذایی گرم قرار دارند.

 

آرام خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر به نقطه مناسبی در تامین لوازم کمک توانبخشی رسیدیم اعتبارات این بخش در استان افزایش پیدا کرد و اقدام ویژه‌ای که در حوزه معلولان انجام شد طرح مراقبت در خانواده به صورت جدی پیگیری شده است..

 

وی در خصوص کودکان اوتیسم افزود: طرح غربالگری و شناسایی این بیماری اقداماتی در دستور کار بوده و چهار مرکز فعال در حوزه بیماران اوتیسم در شهرهای ساری،بابل، آمل و چالوس که  در حال حاضر به 150 کودک خدمات ارائه می دهند.

 

مدیرکل بهزیستی مازندران افزود: بیشترین موارد شناسایی شده اوتیسم در شهرستان ساری بوده است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است