انتقاد "خسروی‌وفا" از روند تصویب اساسنامه کمیته‌ی ملی المپیک

انتقاد "خسروی‌وفا" از روند تصویب اساسنامه کمیته‌ی ملی المپیک

28 تیر 1396

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک گفت: تا زمانی که اساسنامه کمیته ملی المپیک و پارالمپیک به تصویب هیات دولت نرسد مجمع انتخابات برگزار نخواهد شد.

 

 محمود خسروی‌وفا در حاشیه برگزاری مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور در جمع خبرنگاران درباره انتقاد اعضای مجمع کمیته ملی المپیک به اساسنامه این کمیته، اظهار کرد: اساسنامه کمیته ملی المپیک باید ظرف سه ماه تحویل دولت می‌شد تا به تصویب نهایی می‌رسید. البته بر اساس مراحل قانونی این اساسنامه پس از بررسی به وزارت ورزش ارسال شده و در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی است. حتی در این خصوص کارگروهی به ریاست امیررضا خادم از دو سال قبل و پیش از طرح انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از المپیک تشکیل شد تا زودتر این اساسنامه بعد از ارجاع به وزارت ورزش و جوانان به هیات دولت برسد و در مجلس تصویب شود اما چیزی که مورد انتقاد اعضای مجمع کمیته ملی المپیک است این است که این اساسنامه قبل از ارسال به دولت باید در مجمع اصلاح نهایی روی آن صورت می‌گرفت و سپس به هیات دولت ارسال می‌شد. متاسفانه اعضای مجمع از اساسنامه کمیته ملی المپیک و اصلاحاتی که در آن صورت گرفته بی‌اطلاع هستند.

 

وی گفت: ما پیش از آنکه اساسنامه کمیته ملی المپیک از وزارت ورزش و جوانان به هیات دولت ارسال شود این پیشنهاد را داده بودیم که اساسنامه باید توسط اعضای مجمع مورد بررسی قرار بگیرد و پس از اینکه اصلاح نهایی توسط اعضای مجمع صورت گرفت تحویل دولت شود اما متاسفانه نه تنها این کار صورت نگرفت بلکه با وقفه زیادی نیز اساسنامه به هیات دولت ارجاع داده شد.

 

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان خاطرنشان کرد: من به همراه مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری و علی‌نژاد رییس فدراسیون ووشو که اعضای مجمع کمیته ملی المپیک هستیم نسبت به این موضوع انتقاد کردیم که روند پیشرفت اساسنامه نیز با تاخیر مواجه بوده است. آنها پیش از ارسال اساسنامه به دولت باید نظرات مشورتی نیز از اعضای مجمع می‌گرفتند و بعد به دولت ارسال می‌کردند.

 

خسروی‌وفا اضافه کرد: برای ارسال هر اساسنامه به دولت باید در ابتدا هماهنگی مجمع و ‌هیات اجرایی صورت بگیرد و پس از انجام اصلاحات لازم به وزارت ورزش و جوانان ارسال شود و از طرف وزارت در اختیار دولت قرار بگیرد. متاسفانه در اساسنامه کمیته ملی المپیک این مراحل طی نشده است.

 

وی درباره تاخیر در برگزاری مجمع انتخابات کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، خاطرنشان کرد: اگر اساسنامه کمیته ملی المپیک به موقع تحویل وزارت ورزش و جوانان و دولت می‌شد انتخابات نیز به موقع صورت می‌گرفت. ما می‌توانستیم از اساسنامه جامعی برخوردار باشیم. فکر می‌کنم این اساسنامه دارای ایراداتی است که مجمع نسبت به آن بی‌اطلاع است. ما در اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک هر کجا احساس کردیم اساسنامه دارای ایراداتی است سعی کردیم نواقص را برطرف کنیم تا مشکلی برای تصویب نهایی در هیات دولت نداشته باشد اما در اساسنامه کمیته ملی المپیک نظرات مشورتی برای رفع ایرادات آن لحاظ نشده است.

 

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان در رابطه با تفکیک اموال کمیته ملی پارالمپیک از المپیک و اینکه این مساله چه زمانی عملیاتی خواهد شد، گفت: در این زمینه کارگروهی به ریاست داورزنی معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده است. امیدوارم که هر چه سریعتر به جمع بندی نهایی برسیم و وضعیت جداسازی اموال کمیته ملی پارالمپیک از المپیک مشخص شود. البته باید بگویم هنوز اتفاق جدی در این خصوص صورت نگرفته است.

 

خسروی وفا در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه مالکیت کمیته ملی المپیک در حال حاضر به عهده کدام نهاد است، افزود: کمیته ملی المپیک و آکادمی متعلق به وزارت ورزش و جوانان است و بهره‌بردار در این زمینه کمیته ملی المپیک و پارالمپیک است. در حقیقت ما مستاجر وزارت ورزش و جوانان هستیم.

 

وی پیرامون این پرسش که آیا مجمع کمیته ملی المپیک و پارالمپیک به موقع برگزار می‌شود یا خیر؟ گفت: تا زمانی که اساسنامه به تصویب هیات دولت نرسد مجمع برگزار نمی‌شود. البته باید بگویم در این زمینه دولت و وزارت ورزش و جونان مقصر نیستند. ما اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک را به موقع و بدون هیچ‌گونه تاخیری به دولت ارسال کردیم. اساسنامه کمیته ملی المپیک است که با تاخیر به هیات دولت ارسال شد که این تاخیر ربطی به وزارت ورزش و دولت ندارد.

 

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان در پایان پیرامون این موضوع که آیا اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک به تایید IPC‌ رسیده است یا خیر؟ گفت: هنوز به صورت رسمی تایید نکرده است. آنچه که مهم است این است که در اساسنامه کمیته ملی المپیک و پارالمپیک IOC و IPC‌ دخالتی در قوانین ملی کشور ندارند و اساسنامه نباید مغایر با قوانین ملی کشور باشد. ما سعی کردیم در اساسنامه خود قوانین ملی کشور را رعایت کنیم.


منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است