سالانه 25 تا 30 هزار نوزاد معلول در ایران متولد می شود

سالانه 25 تا 30 هزار نوزاد معلول در ایران متولد می شود

31 تیر 1396

انوشیروان محسنی بندپی  در نشست شورای اداری مدیران استان قزوین که با حضور علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در استانداری قزوین برگزار شد ضمن تبریک هفته بهزیستی، افزود: اجرای طرح غربالگری ژنتیک ازدواج را برای پیشگیری از معلول زائی با پیشنهاد دولت و با دفاع سازمان بهزیستی و همچنین حمایت نمایندگان مجلس الزامی و اجباری کرده ایم.


وی در ادامه با بیان اینکه طرح سی بی آر به منظور برابرسازی فرصت ها و هم افزایی بهتر معلولان با خانواده و اجتماع با مشارکت سازمان بهزیستی در حال اجرا است،اظهار کرد: به عنوان نمونه سی بی آر روستایی مبتنی بر توانبخشی جامعه روستایی در تمام روستاهای استان قزوین اجرا شده و به دنبال آن توانبخشی مبتنی بر جامعه شهری در چند شهر این استان از قبیل اقبالیه اجرا خواهد شد.


رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین به خدمات ارائه شده به جمعیت حاشیه نشین اشاره کرد و گفت: در سالهای گذشته 11 میلیون جمعیت حاشیه نشین از بیمه همگانی سلامت برخوردار شده و بیش از 78 درصد هزینه های سلامت این اقشار توسط این سازمان پرداخت شد.


وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی نسبت به اجرائی کردن برنامه ششم از همه دستگاه های اجرائی کشور جلوتر است،افزود: در سال جاری نسبت به استقرار 156 اورژانش اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر اقدام کرده ایم و در نتیجه در استان قزوین پنج شهرستان از اورژانس اجتماعی برخوردار می شوند.


محسنی بندپی ادامه داد: در قانون برنامه ششم بیشتر از 20 بار نام سازمان بهزیستی در انجام وظایف قانونی و مطالبه گری قانونی ذکر شده که نشان دهنده محوریت این سازمان در حوزه توانبخشی است.
وی در پایان گفت: در دولت تدبیر و امید با نگاه اثر بخش و کلان وزارت کار،تعاون و رفاه اجتماعی برای اولین بار حقوق اقشار زیر پوشش این سازمان به همراه تورم افزایش یافت که نقش مهمی در افزایش سطح رفاهی این دسته از افراد داشت.


همزمان با هفته بهزیستی و با حضور وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور 56 طرح خدماتی و عمرانی در استان قزوین از جمله ساختمان اداری کانون ناشنوایان و مرکز اقامتی درمانی میان مدت ترک اعتیاد بانوان به بهره برداری خواهد رسید.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است