خبرنگار معلولی که پا در دنیای مجازی گذاشت

خبرنگار معلولی که پا در دنیای مجازی گذاشت

15 مرداد 1396

 این خبرنگار با وجود محدودیت جسمانی علاوه بر مشغول شدن در حرفه سخت خبرنگاری رسانه‌های مجازی و طراحی سایت در زمینه ورزش نیز فعالیت دارد.


این خبرنگار کار در عرصه خبر را به دلیل گره‌گشایی از مشکلات مردم بسیار شیرین می‌داند.


وی فرهنگ سازی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، صیانت از گنجینه ارزشمند محیط زیست، آموزش عمومی برای افزایش سلامت مردم و تشریح کمبودها و ظرفیت‌های جامعه را از مهمترین کارکردهای رسانه‌های ارتباط جمعی دانست.


کاییدی که متولد 1359 و دانش آموخته مهندسی صنایع است می‌گوید که مشکلات و دشواری‌های کسب اطلاعات در شرایط سخت مانند بروز حوادث، هوای گرم 50 درجه مناطق گرمسیری گچساران سفر به مناطق سختگذر با وجود محدودیت‌های جسمانی او را از کار در این عرصه دلسرد نکرده است.


وی که از ناحیه پا معلول است و با استفاده از ویلچر جابه‌جا می‌شود: داشتن خلاقیت و ایده‌های نو در هر حرفه‌ای را رمز موفق می‌داند و معتقد است که به‌روز بودن و مطالعه در زمینه سبک‌های جدید خبرنویسی از مهمترین ویژگی‌های یک خبرنگار موفق است.


کاییدی ویلچررانی و والیبال نشسته را از تجربه‌های فعالیت ورزشی خود می‌داند و بر این باور است که ورزش نقش اثرگذاری در افزایش اعتماد به نفس انسان دارد.


کاییدی با اشاره فعالیتش در 2 عرصه خبر و طراحی سایت، قرار نداشتن زیرپوشش بیمه اجتماعی را مهمترین نگرانی خود ذکر کرد.


این خبرنگار، تحقق یارانه رسانه‌های دیجیتال و قرار دادن این قشر زحمتکش زیر چتر بیمه اجتماعی را از راهکارهای حمایت از خبرنگاران ذکر کرد.



** افزایش تعداد سایت‌های خبری کهگیلویه و بویراحمد در 10 سال گذشته
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت که تعداد رسانه‌های ثبت شده این استان اعم از سایت‌ها و نشریات محلی در طول یک دهه اخیر با افزایش 30 برابری از یک مورد به 30 مورد رسیده است.


رضا دهبانی پور اظهار داشت: عمده مشکلات رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد زیرساختی بوده که ناشی از ناپایداری درآمدهای آنها به دلیل نبود بخش خصوصی فعال در استان است.


وی افزود که مشکلات و چالش‌های موجود در حوزه رسانه در کهگیلویه و بویراحمد قابل درک است و برای رفع آنها نیز از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون تلاش‌هایی در زمینه ساماندهی رسانه‌های استان توسط این اداره کل انجام شده اما ناکافی است.


دهبانی پور عنوان کرد که باید مسیر حمایت از رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد به طور مستمر و با جدیت تداوم یابد.


وی ابراز داشت: اقدام‌های مطلوبی نیز در زمینه ساماندهی درج آگهی در رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است.


دهبانی پور با اشاره به در پیش بودن 17 مرداد روز خبرنگار، گفت که برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری هر چه بهتر آیین روز خبرنگار سال جاری در یاسوج انجام شده است.



** خبرنگاران فعال و خدمات دولت
معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت که هم اکنون 160 خبرنگار به صورت رسمی و مستمر در این استان کار خبری انجام می‌دهند.


رضا خردمند افزود که تاکنون 35 نفر از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند.


وی اظهار کرد که براساس قانون هر یک از مدیر مسئولان رسانه‌ها موظف به بیمه کردن خبرنگاران خود هستند.


خردمند بیان کرد که در صورتی که خبرنگاران زیر پوشش بیمه اجتماعی باشند وزارت ارشاد برای بیمه تکمیلی درمان آنان اقدام خواهد کرد.


وی تشکیل تعاونی‌های صنفی را از شرایط حمایت خبرنگاران در زمینه مسکن ذکر کرد.


کهگیلویه و بویراحمد با 713 هزار نفر جمعیت دارای پنج روزنامه، 17 هفته نامه، پنج 2 هفته نامه، 2 ماهنامه، 6 فصلنامه و 34 سایت و پایگاه خبری مجوزدار است.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است