شروع نوزدهمین دوره رقابت های ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور

شروع نوزدهمین دوره رقابت های ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور

18 مرداد 1396

 آئین افتتاحیه این دوره از رقابت ها با شعار ' ما می توانیم' شامگاه سه شنبه در سالن ورزشی امام علی (ع) تبریز برگزار شد.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در این آئین گفت: این دوره از رقابت ها با حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه از استان های آذربایجان شرقی، مازندران و خراسان رضوی برگزار می شود.


مجید اقدمی اعتبار تخصیص یافته برای برگزاری نوزدهمین دوره رقابت های ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور را نزدیک 100 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور برای اینکه امکان حضور همه گروه های دانش آموزی در این دوره از مسابقات فراهم شود، هزینه ایاب و ذهاب این دانش آموزان را تامین کرده است.


وی استعداد یابی را حسن بزرگ این دوره از مسابقات عنوان کرد و گفت: با همکاری کمیته ملی پاراالمپیک زمینه ای فراهم شده تا همزمان با اجرای مسابقات ورزشی، کار استعدادیابی نیز انجام و بهترین دانش آموزان ورزشکار برای مسابقات داخلی و خارجی انتخاب شوند.


اقدمی خاطرنشان کرد: دانش آموزان با نیازهای ویژه، دارای توانمندی و استعدادهای خاصی هستند که در صورت آموزش شکوفا خواهد شد.


وی با اشاره به درخشش دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنکور سراسری گفت: در کنکور سراسری سال گذشته 300 نفر از دانش آموزان استثنایی بدون استفاده از سهمیه های اختصاصی در دانشگاه قبول شدند و خواهیم توانست از توانمندی های آنها در جهت توسعه کشور بهره برداری کنیم.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز با تاکید بر ضرورت توجه به توانمندی های معلولان در جامعه گفت: توجه به این موضوع باعث ایجاد امید در قشر معلول می شود، بنابراین دولتمردان باید در این راستا گام بردارند.


سعید شبستری خیابانی با بیان اینکه جامعه ای که به توانمندی های قشر معلول خود توجه نکند جامعه ای معلول است، گفت: محدودیت ها نباید مانع توجه به توانمندی های معلولان شود.


وی در ادامه با اشاره به سختی کار معلمان دانش آموزان با نیازهای ویژه، عشق و ایثار را رمز موفقیت آنان در این مسیر دانست و از زحمات معلمان و مربیان این دانش آموزان تقدیر کرد.


معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی ابراز امیدواری کرد: روزی شاهد تحصیل دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی و کنار سایر دانش آموزان باشیم.


مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی هم گفت: پرداختن به ورزش دانش آموزان مدارس استثنائی و برگزاری المپیادها و مسابقات مختلف مدرسه ای از اولویت های اصلی مورد توجه در این دولت است.


جعفر پاشایی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم اقدامات بسیار خوبی در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی بویژه در حوزه آموزش و پرورش استثنائی انجام شد، گفت: برگزاری جشنواره های دانش آموزی، حمایت مالی از دانش اموزان با نیازهای ویژه از جمله این اقدامات ارزنده است.


وی با اشاره به درخشش دانش آموزان با نیازهای ویژه در مسابقات ورزشی داخلی و خارجی اظهارکرد: در آذربایایجان شرقی نیز اقدامات ارزنده ای برای تامین امکانات آموزشی و پرورشی دانش آموزان استثنائی و روستایی صورت گرفته است.


وی ابراز امیدواری کرد با حمایت و مشارکت بیشتر مردم، اولیا و خیرین شاهد رفع اندک موانع و مشکلات زیرساختی مدارس استثنائی برای هموار کردن مسیر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه باشیم.


نوزدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر با نیازهای ویژه کشور با حضور 971 نفر در 2 دوره برگزار می شود.


در دوره اول بالغ بر 430 نفر از گروه دانش آموزان آسیب دیده بینایی و کم توان ذهنی شرکت دارند.


در دوره دوم این مسابقات نیز در گروه آسیب دیده بینایی 140 دانش آموز دختر در رشته های گلبال، شطرنج و دو و میدانی و در گروه کم توان ذهنی 375 دانش آموز در رشته های گویرانی و دو و میدانی رقابت می کنند.


نوزدهمین دوره رقابت های ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور در 8 رشته ورزشی تا 24 مرداد در تبریز برگزار می شود.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است