تمامی ادارات قزوین برای تردد معلولان و جانبازان مشکل دارند

تمامی ادارات قزوین برای تردد معلولان و جانبازان مشکل دارند

23 مرداد 1396

 علی فرخزاد  در همایش رابطان ایثارگران دستگاه های اجرایی استان قزوین که با حضور غلامرضا یاوند عباسی مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد،افزود: جلسات ستاد مناسب سازی اماکن و فضای شهری باید به صورت مستمر در استان برگزار شود چرا که مناسب سازی اماکن و ابنیه یکی از مسائل مهمی است که مورد تاکید جانبازان و معلولان می باشد.


وی ادامه داد: بخشی از اعتبارات سال 96 برای مناسب سازی فضای شهری در نظر گرفته شده و برای ساخت ساختمان های جدید نیز موضوع مناسب سازی معابر تاکید و ابلاغ شده است.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه عدم مناسب سازی برای عبور و مرور افراد جانباز، سالخورده و معلول در ساختمان های شخصی نیز به چشم می خورد، ادامه داد: برای این ساختمان ها نیز الزام مناسب سازی تردد معلولان و جانبازان توسط سازمان نظام مهندسی صورت گرفته است.


وی با بیان اینکه متولی مناسب سازی معابر و فضاهای شهری شهرداری ها هستند،افزود: برای مناسب سازی فضاهای جدید در حال ساخت یا احیا و یا مکان های در حال بهره برداری نیز برنامه هایی تنظیم شده است.


این مسئول گفت:40 دستگاه اتوبوس را به ناوگان حمل و نقل استان اضافه کردیم که مهمترین ویژگی آنها امکان بهره برداری جانبازان و معلولان است و به زودی 100 دستگاه دیگر نیز در این خصوص مناسب سازی خواهند شد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: کارگروه ساماندهی گلزار شهدا را در استان راه اندازی کرده ایم که در استان در 2 بخش ساماندهی گلزار شهدا و گلزار شهدای گمنام برگزار می شود.


فرخزاد افزود:امیدواریم با بخشی از بودجه استان و بهره گیری از اعتبارات ارزش افزوده بتوانیم برای تامین روشنایی،اصلاح جاده های دسترسی و ساخت المان های این گلزارها اقدام کنیم.


استان قزوین دارای سه هزار شهید والامقام، هفت هزار جانباز و 665 آزاده سرافراز است.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است