منتظم از اعزام سه سوارکار معلول به بازی‌های پاراآسیایی خبر داد

منتظم از اعزام سه سوارکار معلول به بازی‌های پاراآسیایی خبر داد

25 مرداد 1396

رییس کمیته‌ سوارکاری معلولان از تشکیل تیم ملی سوارکاری معلولان با حضور ۳۰ سوارکار در آذر ماه خبر داد و گفت: سعی داریم از بین ۳۰ سوارکار دعوت شده به اردوی تیم ملی، سه نفر را به بازی‌های ۲۰۱۸ آسیایی قطر اعزام کنیم و در صورت کسب امتیاز لازم این سه سوارکار را برای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده کنیم.

 

غزاله منتظم درباره راه‌اندازی تیم سوارکاری معلولان، اظهار کرد: برای فعال کردن تیم‌ ‌ملی سوارکاری معلولان، از سال ۹۴ سعی کردیم کمیته‌ سوارکاری معلولان را راه‌اندازی کنیم و با حضور یک مربی فرانسوی که یک بار در سال ۲۰۱۶ و بار دیگر ۲۰۱۷ به ایران آمده است، ۳۰ سوارکار مستعد را شناسایی کردیم که قرار است این نفرات در آذر ماه امسال تحت کلاس بندی پزشکی قرار بگیرند و نفرات اصلی به تیم ملی دعوت شوند.

 

وی از حضور (پاتریشیاندو) مربی فرانسوی سوارکاری در ایران برای سومین بار خبر داد و گفت‌: این مربی سوارکاری برای سومین بار آذر ماه به ایران می‌آید که ضمن آموزش مربیان داخلی، تیم‌ ‌ملی سوارکاری معلولان را نیز تشکیل خواهد داد.

 

منتظم در خصوص هزینه مربی فرانسوی برای هدایت تیم‌ ‌ملی سوارکاری و آموزش مربیان داخلی، گفت‌: حضور این گونه مربیان خارجی در ایران برای هدایت تیم‌ ‌ملی سوارکاری معلولان هیچ هزینه ای برای ما ندارد و فدراسیون جهانی سوارکاری به منظور توسعه و ترویج سوارکاری معلولان سعی می‌کند تمام هزینه ها را تامین کند. امیدواریم هر چه‌ سریع‌تر شاهد حضور سوارکاران معلول در تورنمنت‌های بین‌المللی و جهانی باشیم.

 

وی همچنین از اعزام سه سوارکار به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ قطر خبر داد و تصریح کرد: از بین ۳۰ سوارکاری که به تیم‌ ‌ملی دعوت می‌شوند، سه سوارکار برتر را با صلاحدید مربی فرانسوی برای شرکت در بازی‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ در قطر، اعزام خواهیم کرد.

 

منتظم از حضور رشته سوارکاری برای اولین بار در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو خبر داد و افزود: ورزشکارانی که بتوانند در بازی‌های ۲۰۱۸ دوحه قطر عملکرد موفقی داشته باشند و امتیاز لازم را کسب کنند به پارالمپیک ۲۰۲۰ ترکیه اعزام خواهند شد. البته این اعزام زمانی به تایید نهایی می‌رسد که سه سوارکار بهتر بتوانند در دوحه قطر و در چند تورنمنت دیگر امتیاز لازم را برای حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ کسب کنند.

 

رییس کمیته‌ سوارکاری معلولان در پایان گفت‌: بعد از انجام کلاس بندی پزشکی از سوارکاران زن و مرد در آذرماه، وضعیت سوارکاران برای حضور در تیم‌ ‌ملی و شرکت در بازی‌های آسیایی دوحه قطر مشخص خواهد شد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است