ضرورت توجه به مناسب سازی معابر برای سالمندان و معلولان در فردیس

ضرورت توجه به مناسب سازی معابر برای سالمندان و معلولان در فردیس

25 مرداد 1396

 محمدرضا فلاح نژاد  در نشست پیگیری و هماهنگی مناسب سازی معابر شهرستان فردیس، افزود: معابر عمومی برای سهولت در تردد معلولان و جانبازان باید مناسب سازی شوند.


وی ادامه داد: مبادی ورودی مساجد، پارک ها، بانک ها، ادارات و پیاده رو ها باید موارد مناسب سازی را رعایت کنند و این اقدام نشان از اهمیت به جامعه معلولان است.


وی با بیان اینکه در سطح شهر مناسب سازی برای سالمندان و معلولان امری لازم و ضروری است، افزود: بعضی اوقات به جای مناسب سازی مسیرهای مشخص شده برای این قشر سخت تر می شود.


فلاح نژاد گفت: تشکیل جلسات بدون اجرایی شدن مصوبات مشکلی را حل نمی کند و باید گزارش اقدامات ادارات در خصوص مناسب سازی به اداره بهزیستی به عنوان دبیر ستاد ارسال شود.


معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری فردیس گفت: باید کمیته حفاری برای مناسب سازی معابر عمومی تشکیل شود و اداره کل مسکن و شهرسازی استان برای نظارت عملکرد شهرداری ها نیرو مستقر کند.


فلاح نژاد افزود: فضای مدارس شهرستان به گونه‌ای ساماندهی شود که امکان تحصیل و رفت و آمد دانش‌آموزان معلول در مدارس به راحتی فراهم باشد.


وی اظهار داشت: حفظ کرامت معلولان، سالمندان و نابینایان مستلزم مناسب‌سازی فضای ادارات و بافت شهری برای سهولت تردد است.


رییس اداره بهزیستی شهرستان فردیس نیز گفت: طبق ابلاغ سازمان بهزیستی از سال 88 اهتمام جدی برای مناسب سازی معابر عمومی در دستور کار قرار گرفته است.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است