قول سیامند رحمان به رکورد شکنی در پارالمپیک توکیو

قول سیامند رحمان به رکورد شکنی در پارالمپیک توکیو

31 مرداد 1396

 سیامند رحمان با بیان اینکه با تصمیم کمیته فنی در مسابقات کشوری شرکت کردم، افزود: تمایل نداشتم در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کنم، چون بسیاری از وزنه برداران به تازگی آمده اند و می خواهند رقابت کنند و مدال بگیرند، اما با تصمیم کادر فنی وزنه سبکی زدم.


وی سطح رقابت های قهرمانی کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: برگزاری این مسابقات خوب است، چون جوانانی که در این رقابت ها شرکت می کنند پرانگیزه هستند. شاید سیامندهای دیگری پشت در باشند و حضور در این رقابت ها فرصتی برای آنها است که در وزن من و یا اوزان دیگر، توانمندی های خود را نشان دهند.


قوی ترین پارا وزنه بردار جهان با بیان اینکه من هم باید روزی از دنیای ورزش خدا حافظی کنم، افزود: خدا را شاکرم که در این جایگاه هستم و امیدوارم ارتقا دهنده رکورد من یک ایرانی باشد.


رحمان با اشاره به بازتاب خوب سفرش به کشور ژاپن اظهار کرد: ژاپنی ها هدفشان این است که برای بازی های پارالمپیک 2020 توکیو تبلیغ کنند. از من هم مصاحبه و فیلم مستند گرفته اند که در این بازی ها پخش کنند. دوست دارم که بازی های پارالمپیک خوب برگزار شود و فکر می کنم بهتر از بازی های پارالمپیک ریو می شود، چون امکانات خوبی دارند. امیدوارم کاروان ایران نیز نتایجی بهتر از برزیل کسب کند.


وی با اشاره به برگزاری رقابت های جهانی مکزیک در مهر ماه سال جاری گفت: هدفم کسب مدال طلا است و به فکر رکوردشکنی نیستم. رکورد بازی های پارالمپیک و رقابت های جهانی نیز با این رقابت ها متفاوت است.


وی با بیان اینکه رکورد رقابت های جهانی من 296 کیلوگرم است، ادامه داد: رکورد شکنی من در این مسابقات بستگی به تصمیم کادر فنی دارد.


قوی ترین پارا وزنه بردار جهان اظهار کرد: به عشق مردم رکورد می زنم و دوست دارم دل هموطنانم را شاد و برایشان افتخار کسب کنم. در بازی های پارالمپیک توکیو نیز قصد دارم رکورد بالاتری را به ثبت برسانم و دوباره افتخار کسب کنم.


رحمان وضعیت جسمی معلولان را مانعی برای حضور در صحنه های ورزشی ندانست و گفت: فرد معلول باید خودش را در جامعه نشان دهد و نباید به دلیل وضعیت جسمانی اش از فعالیت های ورزشی کناره گیری کند. سیامند رحمان هم از ابتدا وزنه بردار نبوده و رسیدن به این جایگاه خواست و لطف خدا بوده است. امیدوارم همه برای سلامتی شان ورزش کنند و در هر عرصه ای بدرخشند.


وی با تقدیر از کمک های فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک افزود: امیدوارم بتوانم با افتخار آفرینی در میادین بین المللی زحمات آنان را جبران کنم.


سیامند رحمان زاده ۱۳۶۷ در شهر اشنویه در استان ارومیه است. وی در سال ۱۳۸۷ برای نخستین بار به اردوی وزنه‌ برداری معلولان ایران دعوت شد. در سال ۲۰۱۲ در مسابقات پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ سیامند رحمان با غلبه بر وزنه ۲۸۰ کیلوگرم توانست رکورد وزنه‌برداری پارالمپیک در وزن به علاوه ۱۰۰ کیلوگرم را به میزان ۱۵ کیلوگرم ارتقا دهد. سیامند رحمان بار دیگر در بازی های پارالمپیک ریو در سال ۲۰۱۶ با مهار وزنه ۳۱۰ کیلوگرم همه رکوردهای جهانی را شکست. نفر دوم در این مسابقات وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی را مهار کرده بود.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است