15 میلیون معلول کشور اختلال یادگیری دارند

15 میلیون معلول کشور اختلال یادگیری دارند

11 شهریور 1396

اصغر دادخواه  در آیین افتتاحیه نمایندگی‌های المپیک ویژه ایران در چهارمحال و بختیاری افزود: همه افرادی که به نوعی دچار اختلالات ذهنی یا هوشی و یادگیری هستند، «آی دی» یا افراد دارای اختلال ذهن و هوش نامیده می‌شوند.

 


به گفته وی، این افراد دارای اختلال هوش و قدرت یادگیری کم هستند و در مدرسه و در یادگیری دروس دچار مشکل می شوند و درصد زیادی از خانواده ها نیز از حضور آنان در اجتماع جلوگیری می کنند.
رییس المپیک ویژه ایران با بیان اینکه از مجموع 15 میلیون معلول 7 تا 8 درصد افراد مبتلا به ID هستند، ادامه داد: متاسفانه برخی از معلولان ذهنی در خانه‌ نگهداری می‌شوند، زیرا والدین از وضعیت آنها خجالت ‌زده هستند.


دادخواه با بیان اینکه المپیک ویژه، 50 سال پیش با هدف فعالیت‌های ورزشی و در راستای ایجاد توانبخشی افرادی که دچار معلولیت هستند، فعال شد، اظهار کرد: با فعالیت ابن طرح از ورزش برای اجتماعی کردن معلولان استفاده می شود.


معاون امور توانبخشی بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: فعالیت‌های المپیک ویژه در راستای توانمندسازی معلولان ذهنی ایجاد شده است.


معصومه محمدی افزود: المپیک ویژه برای معلولان ذهنی از جمله عقب ماندگان ذهنی، اوتیسم و سالمندان دچار کاهش بادگیری و هوش در جهت توانمندسازی این قشر از جامعه فعال است.


وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری المپیک ویژه، توانمندسازی معلولان و اجتماعی کردن این اقشار در سطح جامعه است، افزود: المپیک ویژه ایران با نام المپیک ورزشی است، اما در واقع یک فرآیند توانبخشی برای معلولان است.


 در این مراسم 11 مرکز المپیک ویژه در استان چهرمحال و بختیاری افتتاح شد.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است