زندگی با کیفیت مناسب حق همه معلولین است

زندگی با کیفیت مناسب حق همه معلولین است

13 شهریور 1396

رییس پژوهشگاه ابن‌سینا ضمن بیان اینکه زندگی باکیفیت حق همه معلولین است، بر ضرورت استفاده از فناوری برای بهبود شرایط زندگی معلولین تاکید کرد.

 

 علی آذین امروز در مراسم رونمایی از دستگاه حمل بیمار که توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان مرکز رشد سلامت پژوهشگاه ابن سینا ساخته شده است، اظهار کرد: زندگی با کیفیت مناسب حق تمام معلولین از جمله افراد کم‌توان جسمی و ذهنی است.

 

رییس پژوهشگاه ابن‌سینا افزود: باید با استفاده از علم و دانش و فناوری این شرایط را فراهم کنیم.

 

وی ادامه داد: همچنین با توجه به این که مراقبین از این افراد دچار مشکل می‌شوند، می‌توانند از فناوری‌ برای استفاده از خدمات مناسب بهره ببرند.

 

آذین تاکید کرد: باید مطالبه دائمی در خصوص ایجاد شرایط مناسب برای افراد کم توان جهت استفاده از امکانات شهروندی، در کشور شکل گیرد.

 

کاظم البرزکوه، عضو هیات امنای مرکز حمایت از معلولین ضایعات نخاعی ایران نیز در این مراسم با بیان اینکه هزینه دارویی افراد معلول بستگی به شرایط آنان دارد، اظهار کرد: این افراد برای هربار پانسمان زخم بستر حدود 200 هزار تومان هزینه می‌کنند.

 

وی به هزینه‌های فراوان معلولان ضایعات نخاعی اعم از نگهداری و دارویی اشاره کرد و افزود: نگهداری این افراد در ماه حدود 3 میلیون تومان هزینه دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته علاوه بر ارائه خدمت به بیمار ، زمینه جابجایی بهتر آنان را فراهم می‌آورد، گفت: یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی نگهداری این افراد در منازل است که با بهره‌گیری از این‌گونه دستگاه‌ها خانواده‌ها رغبت بیشتری برای این کار پیدا می‌کنند.



البرزکوه به کیفیت دستگاه حمل بیمار اشاره کرد و گفت: این دستگاه از استانداردهای بالایی برخوردار است و به صورت راحت، ایمن و مطمئن خدمات جابجایی را ارائه می‌دهد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است