بهروزی راد: برای گرفتن مدال جهانی نیاز به کمک روحی و مالی داریم

بهروزی راد: برای گرفتن مدال جهانی نیاز به کمک روحی و مالی داریم

13 شهریور 1396

نفر پنجم رقابت‌های قایقرانی جهانی معلولان در جمهوری چک گفت: اگر از نظر بعد مالی و روحی شرایط بهتری برای ورزشکاران معلول فراهم شود، در آینده مشکلی برای قرار گرفتن در سکوی جهانی نخواهیم داشت.

 

شهلا بهروزی راد  درباره کسب مقام پنجم در رقابت‌های جهانی چک و علت مدال نگرفتن در این مسابقات، اظهار کرد: من قبل از اعزام به این رقابت‌ها تمام هدفم در ابتدا راهیابی به فینال  و سپس کسب سکوی جهانی بود که متاسفانه تنها در کمتر از نیم ثانیه از حریف رومانی خود شکست خوردم و از کسب سکو بازماندم. البته برای کسب سکو تلاش زیادی انجام داده بودم، اما شرایط آن طور که می خواستم برای من فراهم نشد.

 

وی یکی از رقیبان اصلی خود در این تورنمنت را حریفی از ازبکستان عنوان کرد و گفت‌: حریف رومانی ‌ام در کمتر از یک ثانیه توانست در جهانی چک به مدال نقره جهان دست پیدا کند. البته من ورزشکار کم تجربه‌ای نیستم و واقعا در طی یک سال گذشته تمرینات سختی را برای مدال گرفتن پشت سر گذاشتم. به‌ هر صورت بعضی وقت‌ها ورزشکار حتی اگر از نظر تکنیکی و تاکتیکی نیز جزو بهترین ورزشکاران باشد، دغدغه‌ای از نظر مالی و شرایط روحی دارد که این مسائل سبب می‌شود تا نتواند در تورنمنت‌های مهم پارو بزند.

 

بهروزی راد برنامه بعدی خود را شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا، آذر ماه در تایلند بیان‌ کرد و خاطرنشان کرد: سعی خواهم کرد در این تورنمنت به مدال طلای آسیا دست پیدا کنم. البته در این رقابت نیز قایقران ازبکی که موفق به مدال نقره جهان شد یکی از رقیبان سر سخت من در تایلند خواهد بود، اما از الان سعی می‌کنم تحت هر شرایطی این رقیب خود را شکست دهم و در سکو قرار بگیرم.

 

وی با ابراز رضایت از عملکرد خود در رقابتهای جهانی چک افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف قایقرانان ایران، قرار گرفتن در فینال A و سپس کسب سکو است. من در بازی‌های پارالمپیک ریو حتی نتوانستم به فینال راه پیدا کنم، اما در جهانی چک ثابت کردم که اگر امکانات بهتر و شرایط بیشتری برای ورزشکاران معلول فراهم شود، قطعا قرار گرفتن در سکوی جهانی دور از دسترس نیست. ما امکاناتی که در سایر کشورها برای ورزشکاران معلول فراهم است را در ایران نداریم. البته امینی، رییس فدراسیون قایقرانی همیشه سعی کرده از نظر برنامه اردویی شرایط برابری را برای ورزشکاران معلول و افراد سالم ایجاد کند، اما تنها عامل موفقیت ورزشکار در تورنمنت‌های مختلف فراهم شدن برنامه‌های اردویی نیست. ورزشکار برای این که بتواند بدون هیچ دغدغه‌ای پارو بزند و خود را به سکو نزدیک کند واقعا باید از نظر روحی شرایط خوبی داشته باشد و دغدغه‌ای از نظر مالی نداشته باشد که این مساله از سوی فدراسیون جانبازان و معلولان کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از نظر تجهیزات ورزشی نیز مشکل خاصی دارید یا خیر؟ اظهار کرد: از نظر تجهیزات ورزشی به خصوص قایق مشکلی ندارم و در حال‌ حاضر در کایاک تک نفره 200 متر پارو می زنم. تنها مشکل ما مهیا نشدن شرایط از نظر مسائل روحی – روانی است  و همین امر سبب شد تا با اختلاف خیلی کم در جهانی چک سکو را از دست بدهم. امیدوارم در تورنمنت های آینده فدراسیون جانبازان و معلولان روی این مساله توجه ویژه‌ای داشته باشد تا ما بتوانیم در شرایط بهتری خود را برای مسابقات آینده آماده کنیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است