لیونل مسی نابینای آسیا: آرزویم دیدار با رهبر معظم انقلاب است

لیونل مسی نابینای آسیا: آرزویم دیدار با رهبر معظم انقلاب است

29 شهریور 1396

زادعلی 29 ساله، قهرمانی فوتبال نابینایان جهان، آسیا و نایب قهرمانی پارالمپیک ریو برزیل را در کارنامه دارد.


عضو تیم فوتبال نابینایان ایران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سیر شتابان پیشرفت های این تیم گفت: در پارالمپیک 2012 لندن که برای نخستین بار در این رقابت های مهم شرکت کردیم در رده ششم قرار گرفتیم.


وی اضافه کرد: پس از پارالمپیک لندن با تلاش زیاد پیشرفت قابل ملاحظه ای داشتیم و با کسب نایب قهرمانی در پارالمپیک ریو شگفتی ساز شدیم .


این فوتبالیست خوش اخلاق ادامه داد : در صورتی که درست حمایت شویم و وعده ها عملی شود قول می دهم در مسابقات پارالمپیک 2020 ژاپن بر سکوی قهرمانی قرار گیریم .


بازیکن تیم فوتبال نابینایان 'کایسری اسپورت' ترکیه با بیان اینکه بازیکنان نابینا شغل و درآمدی ندارند، اظهار داشت: بیشتر بازیکنان بیکار هستند و توانایی داشتن شغل را دارند و می توانند به مانند افراد سالم در اداره ها کار کنند اما باید فرهنگ به کارنگرفتن افراد نابینا در ایران تغییر کند و از خلاقیتی که دارند استفاده شود .


زادعلی در مورد امکانات ورزشی نابینایان در شهر زادگاهش تبریز نیز گفت : با وجود اینکه تبریز همیشه بازیکنان زیادی در تیم ملی داشته است اما امکانات برای شکوفایی ورزشکاران معلول به ویژه نابینا بسیار کم است و امیدوارم در این زمینه اقدام های خوبی صورت گیرد .


وی در مورد دومین مرحله اردوی تیم ملی در شیراز هم گفت : شرایط بسیار خوبی برای تمرین داشتیم، امکانات در ورزشگاه بهزیستی شیراز مطابق با استاندار های این رشته است و می توانیم اردو های بیشتری را در این شهر بر گزار کنیم و جا دارد از اداره بهزیستی شیراز ، اداره کل ورزش و جوانان فارس و هیات ورزش های نابینایا ن این استان تشکر کنم .


زاد علی ادامه داد : فوتبال نابینایان ایران به عنوان یک پدیده در دنیا مطرح شده شده و تیم های با سابقه جهان از فوتبال ما حساب می برند از این رو باید از این فرصت استفاده کنیم و با برنامه ریزی مناسب سکوی اول پارالمپیک 2020 ژاپن را فتح کنیم .


وی درخصوص لقبی که به عنوان لیونل مسی آسیا به او داده اند گفت : بازی بسیار حساسی با تیم مراکش در بازیهای پارالمپیک ریو داشتیم و خدا کمک کرد پس از جای گذشتن چندین بازیکن دروازه حریف را باز کنم و پس از این بازی رسانه های خارجی لقب 'لیونل مسی' آسیا را به من دادند .


زاد علی افزود : لیونل مسی بازیکن تیم ملی آرژانتین و بارسلونا عقیده دارد که قبل از هر بازی تصور می کند که اولین بازی اوست اما من هم قبل از هر بازی برای خودم، مردم ایران را تصور می کنم و با عشق به انها به میدان می روم .


وی گفت : هم اینک حدود 18 ماه است در تیم کایسری اسپورت ترکیه در لیگ برتر فوتبال نابینایان این کشور بازی می کنم و با این تیم سه سال قرارداد دارم و خوشحالم که به عنوان نماینده ایران در یک کشور خارجی فوتبال بازی می کنم .


این ورزشکار نابینا بیان کرد : در ترکیه بر خلاف ایران لیگ فوتبال نابینایان در رده برتر ، دسته اول و دسته دوم فعال است و امیدوارم در ایران شرایطی فراهم شود تا بازیکنان در مسابقات باشگاهی به طور مستمر شرکت کنند و زمینه داشتن یک تیم ملی قوی در تمام رده های مختلف سنی فراهم شود .


زاد علی افزود : پس از نایب قهرمانی در پارالمپیک ریو، 2 وعده به ما دادند یکی اینکه مدال آوران پارالمپیک استخدام شوند و دیگر اینکه از حقوق یکسانی با ورزشکاران سالم برخوردار شوند اما تاکنون این وعده ها محقق نشده است.


وی اظهار کرد: فوتبالیست های نابینا به دلیل محدودیت ها مشکلات زیادی دارند و با این وجود مقام های ارزشمندی را در سطح جهان، آسیا و پارالمپیک کسب کردند و نیاز است همانگونه که ما با قهرمانی دل مردم را شاد می کنیم ، مسئولان هم با عملی کردن وعده ها دل ما را شاد کنند.


دومین مرحله از 6 مرحله اردوی تدارکاتی تیم فوتبال نابینایان ایران با هدف آمادگی در بازی های آسیایی 2017 مالزی، 27 شهریورماه جاری در شیراز پایان یافت.


رقابت های آسیایی فوتبال نابینایان در مالزی تعیین کننده تیم های راه یافته از قاره آسیا به بازیهای جهانی 2018 اسپانیا است.


مسابقات جهانی فوتبال نابینایان اسپانیا (2018 میلادی) قرار است اردیبهشت ماه 97 در شهر مادرید برگزار شود.


منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است