تمبر یادبود پروفسور مریم میرزاخانی رونمایی شد

تمبر یادبود پروفسور مریم میرزاخانی رونمایی شد

1 مهر 1396

در مراسمی که به منظور تجلیل از زنده یاد پروفسور مریم میرزاخانی در سالن همایش­ های سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد از تمبر یاد بود و سردیس پروفسور مریم میرزاخانی رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد ؛ در این مراسم که مهندس احمد میرزاخانی پدر و زهرا حقیقی مادر به اتفاق 2 برادر پروفسور میرزاخانی برگزار شد، دکتر اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ضمن خیر مقدم به پدر، مادر و سایر اعضا خانواده به نقش  سازمان­ های فرهنگی در معرفی الگو­های علمی و اخلاقی اشاره کرد و افزود: پروفسور مریم میرزاخانی نمونه­ ای از زنان کشور است که در بالاترین جایگاه­ های علمی استعداد دختران ایرانی را ثابت کرد.

وی با اشاره به وظیفه شناخت و پرورش استعدادهای علمی و تحصیلی جوان، افزود: کتابخانه ملی همواره در تجلیل از مفاخر علمی کشور پیشگام بوده و دعوت از پدر و مادر پروفسور میرزاخانی به همین منظور انجام شده است .

سپس مهندس احمد میرزاخانی رئیس هیأت مدیره مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با حضور در جایگاه ضمن قدردانی از هموطنان به ویژه ایرانیان خارج کشور که در دوران بیماری، درگذشت و مراسم تدفین که منطبق با موازین شرعی و اسلامی انجام شد، افزود: پس از ورود به کشور در ملاقات ­هایی که با مسؤولان دانشگاه شریف از جمله دکتر مشایخی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دکتر ستاری داشته است، موافقت­ های اولیه برای تأسیس بنیاد نیکوکاری پروفسور مریم میرزاخانی اخذ شده است.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از استعدادهای علمی کشور از مراحل دانش­ آموزی تا دانشجویی، افزود: این بنیاد می­تواند وام­ دهنده و وام گیرنده باشد به این مفهوم که افرادی که از امکانات و حمایت­ های بنیاد استفاده می­ کنند پس از دوره تحصیل می ­توانند مبالغ دریافت شده را به بنیاد عودت دهند.

در ادامه معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور، معاون وزارت آموزش و پرورش سخنانی ایراد کردند و در بخش پایانی پس از رونمایی از تمبر یادبود پروفسور مریم میرزاخانی به توصیه حجت­ الاسلام سید محمود دعایی در خصوص حکم منع استفاده از مجسمه برای امور غیر دینی و غیر توحیدی، مهندس احمد میرزاخانی اجازه داد از سر دیس پروفسور مریم میرزاخانی رونمایی شود.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است