آموزش و توسعه ورزش همگانی سرلوحه برنامه‌های هفته پارالمپیک

آموزش و توسعه ورزش همگانی سرلوحه برنامه‌های هفته پارالمپیک

11 مهر 1396

دبیر ستاد مراسم بزرگداشت هفته پارالمپیک شعار دهمین مراسم بزرگداشت هفته پارالمپیک را توسعه ورزش همگانی، آموزش، توانمندی، امید و شادابی در مسیر پارالمپیک عنوان کرد.

 

حسین شهریاری  با بیان این که ۳۵ هزار نفر در مراسم روز ملی پارالمپیک شرکت می‌کنند که سهم استان تهران از این تعداد ۳ هزار نفر است، افزود: مراسم بزرگداشت هفته پارالمپیک امسال با حضور ۳۵هزار نفر از سراسر کشور برگزار می‌شود که سهم استان تهران از این تعداد ۳هزار نفر است. البته آموزش و ورزش همگانی از مهم‌ترین بحث‌هایی است که در دهمین مراسم هفته پارالمپیک پیش‌بینی شده است که در این خصوص می توان به پیش بینی کارگاههای آموزشی در طول هفته پارالمپیک اشاره کرد که در مراکز توانبخشی  ونگهداری جانبازان و معلولین و نیز مدارس استثنایی برپا می شود تا مخاطبین از نزدیک با اهداف جنبش پارالمپیک و نیز رشته های ورزشی موجود در شهرهای محل سکونت خود آشنا و برای فعالیت در این رشته ها ترغیب شوند.

 

وی گفت: در مراسم روز ۲۶ مهر که مصادف با جشن روز پارالمپیک نیز هست، پیش از آغاز مراسم، شرکت کنندگان در ایستگاههایی که بیرون از سالن در نظر گرفته شده با رشته ها و تجهیزات مختلف ورزشی آشنا می شوند و در هنگام مراسم نیز حرکات ورزش همگانی در نظر گرفته شده که به صورت هماهنگ انجام می شود.

 

شهریاری تصریح کرد: مراسم جشن روز ملی پارالمپیک که ۲۶ مهر ماه در سالن مجموعه ورزشی میلاد نور برپا خواهد بود، به صورت یک جنگ تفریحی، ورزشی برگزار می شود و با توجه به قرار داشتن در ایام سوگواری ماه محرم، برنامه ها با در نظر گرفتن شئونات این ماه برگزار خواهد شد و در مجموع شرکت کنندگان از ساعت ۸ تا ۱۰ در کارگاههای آموزشی و از ساعت ۱۰ الی ۱۱:۳۰ در برنامه جشن روز پارالمپیک حضور پیدا می کنند.

 

دبیر ستاد برگزاری هفته پارالمپیک در پایان افزود: در شعار هفته پارالمپیک امسال دو محور اصلی آموزش و ورزش همگانی سرلوحه برنامه‌های ماست و شعار دهمین دوره مراسم روز پارالمپیک ورزش همگانی، آموزش، توانمندی، امید و شادابی در مسیر پارالمپیک» تعیین شده است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است