60 دوره آموزش تخصصی ضمن خدمت برای معلمان مدارس استثنایی برگزار می شود

60 دوره آموزش تخصصی ضمن خدمت برای معلمان مدارس استثنایی برگزار می شود

15 مهر 1396

مجید قدمی :سهمیه استان ها برای حضور در این دوره ها تعیین شده است و اکنون بخشی از نیروهای انسانی آموزش و پرورش استثنایی از طریق دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان و مابقی آن با جذب لیسانس آزاد تأمین می شود؛ از این رو برای ارتقای اطلاعات تخصصی این افراد در حوزه های کارورزی، کاربینی و تدریس و کسب مهارت های لازم دوره های تخصصی برگزار می شود.


وی گفت: آخرین اطلاعات و آموزش های ضمن خدمت زیر نظر سازمان آموزش و پرورش استثنایی و در حوزه آموزش دانش آموزان استثنایی شامل ناشنوا، نابینا، معلول جسمی حرکتی، کم توان و اوتیسیم در اختیار معلمان و مربیان آموزش و پرورش استثنایی قرار داده خواهد شد.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه خدمات حمایتی برای مدارس استثنایی، امسال طبق برنامه به تمامی استان ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: طرح خدمات حمایتی در تمام مدارس استثنایی کشور اعم از پرداخت هزینه‌های درمانی، دارویی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی در سال تحصیلی 96 ادامه خواهد داشت.


قدمی در خصوص تأمین نیروهای انسانی لازم برای مدارس استثنایی گفت: مجوز تأمین نیروی مدارس استثنایی اخذ شده است و طبق هماهنگی های به عمل آمده با دانشگاه فرهنگیان، بالغ بر یک چهارم از این نیروها، بخشی از طریق جذب آزاد و معلمان استثنایی سال آخر خدمت و در عین حال داوطلب ادامه کار استفاده شود ؛ ضمن اینکه به استان ها اجازه به کارگیری از نیروهای مورد داده شده است.


رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: سال تحصیلی 97 - 96 را به خوبی آغاز کردیم تمامی کتاب های دانش آموزان به وقت به دست آنها رسید و تا کنون گزارشی مبنی بر کمبود در این زمینه دریافت نشده است.


وی افزود: 132هزار دانش آموز در یکهزار و 770 مدرسه استثنایی کشور، سال تحصیلی خود را آغاز کردند.


قدمی از برگزاری مسابقات پارالمپیک با حضور دانش آموزان استثنائی در 24 مهر ماه هم خبر داد و اظهار کرد: مسابقات ورزشی دانش آموزان استثنایی در طول تابستان به خوبی برگزار شد و رقابت های ورزشی با همکاری کمیته ملی پارالمپیک در روز جهانی پارالمپیک در تهران برپا می شود.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است