زیرساختهای شهری را برای معلولان فراهم کنید

زیرساختهای شهری را برای معلولان فراهم کنید

24 مهر 1396

نماینده مردم هرمزگان در مجلس گفت: زیرساختهای شهری را برای معلولان فراهم کنید.

 

احمد مرادی  در مراسم روز جهانی عصای سفید در بندرعباس بیان داشت: حداقل انتظار این است که در روز جهانی عصای سفید دغدغه ای را حل کنیم .بنده  از سال ۸۵ با این مجموعه ارتباط دارم و با قاطعیت می گویم که  نابینایان عزیز از توانمندی بالایی برخوردارند و معلولیت نمی تواند باعث محدودیت شود.

 

مرادی افزود: اگر مشکلات علمی و وورزشی و اجتماعی روشندلان حل بشود و زیرساختهای لازم را برای آنها فراهم کنیم  دیگر نقص عضو  نمی تواند ادامه هدف و زندگی را متوقف کند.

 

وی گفت: درک مشترک و وجدان بیدار دو خصیصه ای است که باید در همه باشد ودر جامعه به فکر خودمان نباشیم ووظیفه داریم در قبال همه مردم و شهروندان مسئولیت داریم . بین ۷-۱۰ درصد جمعیت جهان معلولیت دارند که باید برای اینها بسترهای مناسب را فراهم کنیم و در قبال شان مسئول هستیم.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ظرفیتها و استعدادهای سرشار نابینایان را کشف و باورشان کنیم ، قانونی داریم که  ۳درصد از جذب نیرو در دستگاههای دولتی باید از معلولین استفاده بشود که متاسفانه این کار انجام نمی شود . معلولان درد معلولیت دارند که اگر بیکاری هم به ان افزوده شود و دیگر اینکه جامعه انها را درک نمی کند .

 

وی اظهارداشت:حداقل انتظار این است که به عصای سفید احترام بگذاریم و نابینایان را در اولویت برنامه ریزی هاقراردهیم . جامعه معلولان استان در هر زمینه ای حضور دارد و  نیازمند حمایت های زیاد هستند. هوش و نبوغ و استعداد معلولان ازافراد عادی بالاتر است وتوانایی یادگیری و آموختن را دارند پس  باید زمینه اشتغال را برای آنها فراهم نماییم.

 

مرادی گفت: همه دستگاهها باید در کنار معلولان وقت بگذارند شاهد برطرف شدن بخشی از مشکلات معلولان هستیم و از سال ۹۰ درحوزه ورزش در کنارمعلولان هستم که به عینه دیده ام چگونه با حداقل امکانات امتیاز می آورند و افتخار می افرینند

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است