توصیه کماندار طلایی ایران به نوجوانان: دنیای جدیدی را با ورزش تجربه کنید

توصیه کماندار طلایی ایران به نوجوانان: دنیای جدیدی را با ورزش تجربه کنید

26 مهر 1396

«زهرا نعمتی» کماندار پارالمپیکی و المپیکی ایران در آئین روز ملی پارالمپیک در تهران گفت: با انتخاب ورزش، دنیای جدیدی تجربه می شود که می تواند ما را به آرزوهای بزرگ برساند و به یکی از افتخارات ورزش پارالمپیک در جهان تبدیل کند. امیدوارم روزی فرا رسد که واژه «نمی توانم» از فرهنگ لغت پاک شود.


وی در این مراسم که مسئولان ارشد ورزشی کشور، دانش آموزان مدارس استثنایی و ورزشکاران معلول و جانباز حضور داشتند، با یادآوری حادثه تصادفی منجر به ضایعه نخاعی و ویلچرنشینی اش رخ داد، گفت: آن حادثه برای من سخت بود، اما اگر خودم را در خانه حبس می کردم، سخت تر هم می شد.


کماندار طلایی ایران گفت: آن سانحه توان راه رفتن را از من گرفت و مرا روی صندلی چرخدار نشاند، اما نتوانست اراده من را روی صندلی بنشاند و آنچه مرا به پا داشت، پاهای اراده ام بود.


نعمتی گفت: زهرا نعمتی نمی شدم، اگر تسلیم سرنوشت می شدم و من باور «می توانم» را در ورزش بدست آوردم. آنچه امروز برایم بیش از دو مدال طلای پارالمپیک اهمیت دارد، اثبات این واقعیت است که با قدرت اراده می توان به هر دست نیافتنی دست یافت و هر ناممکنی را ممکن کرد.


نخستین زن تاریخ ورزش ایران که موفق به کسب دو مدال طلا در دو دوره بازی‌ های پارالمپیک شد، افزود: به نظر می رسد اگر تا به امروز به موفقیتی دست یافتم بیشتر، از دعای خیر پدر و مادرم و مردم عزیز کشورم بوده که هرگز مرا فراموش نکرده اند.


نعمتی نخستین ورزشکار ایرانی و سیزدهمین ورزشکار تاریخ است که توانسته هم زمان سهمیه المپیک و پارالمپیک را کسب کند.


وی در سخنان خود در جمع ورزشکاران و دانش آموزان مدارس استثنایی گفت: در مسابقات ریو 2016 رقابت دشواری با حریف چینی داشتم. اما طرفداران حاضر در جایگاه، که خیلی از آنها هم برزیلی بودند، بازی را به سوی من برگرداندند و مدال خوشرنگ طلا به من رسید.


کماندار ایران گفت: من، زهرا نعمتی نمی شدم، اگر به جای حرکت، به سرنوشت تن می دادم و از این نعمت ارزشمندی که خداوند در وجودم به ودیعه نهاده به خوبی استفاده نمی کردم.


وی ادامه داد: امروز خوشحال و خرسندم که می توانم به عنوان نماینده کشورم و به خصوص بانوان ایرانی، در عرصه های بین المللی ورزش پارالمپیک افتخارآفرینی کنم.


بانوی مدال آور ایران گفت: پیام من به عنوان نماینده ورزشکاران قهرمان پارالمپیک به شما کودکان و نوجوانان و خانواده های تان، امید و شادابی در مسیر جنبش پارالمپیک است. به شما اطمینان می دهم که با انتخاب ورزش، دنیای جدیدی را تجربه خواهید کرد که می تواند شما را به آرزوهای بزرگ برساند و به یکی از افتخارات ورزش پارالمپیک در جهان تبدیل کند.


همچنین پیش از آغاز مراسم جشن روز ملی پارالمپیک برنامه هایی از جمله پیاده روی و برگزاری کارگاه های آموزشی جهت ترویج ورزش همگانی برگزار شد.


در ابتدا مراسم حمل پرچم ایران انجام شد و سپس پیام ویدئویی اندرو پارسونز رئیس کمیته بین المللی پارالمیک قرائت شد.


«زهرا نعمتی» متولد اردیبهشت 64 از ۱۲ سالگی ورزش تکواندو را آغاز کرد و موفق به کسب کمربند مشکی دان یک شد. او خیلی زود در تکواندو پیشرفت کرد و عضو تیم‌ ملی تکواندوی بانوان ایران شد.

 

نعمتی در سال 83 در جاده جیرفت به کرمان دچار تصادف شده و از ناحیه نخاع آسیب دیده و از آن روز ویلچرنشین شد.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است