انجام کامل وظایف قانونی، کمترین انتظار جامعه معلولان از مدیران است

انجام کامل وظایف قانونی، کمترین انتظار جامعه معلولان از مدیران است

19 آذر 1396

 عبدالقدیر کریمی  درمراسم بزرگداشت روز جهانی معلول و هفته معلولان (12 تا 18 آذر) و تجلیل از معلولان برتر گنبدکاووس، گفت: به دلیل وجود برخی مشکلات ازجمله مشکلات اقتصادی کشور، تاکنون خدمات درخور شان به معلولان ارائه نشده است.


وی افزود: براین اساس دولت لایحه جامع حمایت از افراد معلول را در راستای رفع بخش قابل توجهی از مطالبات آنان تدوین کرده تا فرصت های برابر در همه حوزه های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی برای این جامعه همچون افراد سالم فراهم شود.


کریمی، خدمت رسانی به معلولان در راستای وظایف محوله قانونی از سوی ادارات و نهادها را یک الزام دانست و اضافه کرد: کمترین مطالبه این قشر که بعضا شرایط و زندگی سختی نیز دارند، عمل به وظایف قانونی از سوی مدیران و دستگاه های اجرایی و تلاش برای کاستن از مشکلات معلولان است.


وی تصریح کرد: درحوزه شهرستان گنبدکاووس نیز همه ادارات و نهادها باید با بسیح امکانات شرایط را برای کاهش مسائل و مشکلات معلولان از جمله درحوزه مبلمان شهری و نیز ایاب و ذهاب راحت این قشر فراهم کنند.


فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین با اشاره به وجود حدود هشت هزار معلول اعم از جسمی و حرکتی، ذهنی، نابینایی، ناشنوایی و اعصاب و روان در این شهرستان، از اجرای طرح های غربالگری ژنتیک و آزمایش های قبل از ازدواج برای پیشگیری از معلولیت ها توسط بهزیستی قدردانی و بر استمرار آن تاکید کرد.


کریمی به برخی موفقیت های معلولان گنبدکاووس درحوزه های مختلف ورزشی، فرهنگی و اجتماعی درسطح استان و کشور نیز اشاره کرد و افزود: این موفقیت ها نشان می دهد که اگر به جامعه معلولان توجه جدی شود، آنان می توانند زندگی بهتری داشته باشند.


وی از رسانه های ارتباط جمعی نیز درخواست کرد نسبت به بیان مسائل و مشکلات معلولان و پیگیری مطالبات این قشر تلاش بیشتری داشته باشند.


به گزارش ایرنا، دراین مراسم که همراه با اجرای برخی برنامه های فرهنگی و هنری توسط معلولان بود، رئیس اداره بهزیستی گنبدکاووس نیز درسخنانی از ارائه خدمات به حدود هشت هزار معلول جسمی، حرکتی، نابینا و ناشنوا و اعضاب و روان توسط این اداره خبر داد و گفت: ازمجموع معلولان زیر پوشش 1300 نفر مستمری ماهانه و بقیه نیز کمک های موردی دریافت می کند.


محمدرضا فشایی بااشاره به فعالیت 14 مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی غیردولتی در گنبدکاووس برای ارائه خدمات به جامعه هدف، افزود: پرداخت کمک هزینه تحصیل، تسهیلات مسکن و اشتغالزایی و نیز ارائه خدمات توانبخشی از مهمترین خدمات بهزیستی به معلولان است.


 در این مراسم علاوه بر تجلیل از برخی معلولان، نمایشگاهی از آثار هنری و صنایع دستی، عکس و وسایل توانبخشی معلولان نیز برپا شده بود.


شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است