سومین جشنواره ملی خودباوری در کرمان برگزار می‌شود

سومین جشنواره ملی خودباوری در کرمان برگزار می‌شود

23 دی 1396

سومین جشنواره ملی خودباوری با شعار "اشتغال، نماد استقلال اجتماعی توان ­یابان" و با هدف بررسی مسائل اشتغال و کاریابی افراد دارای معلولیت همزمان با رونمایی بنای 48 ستون ماندگار مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد؛ «سومین جشنواره ملی خودباوری» به منظور آشنایی مسؤولان و کارآموزان مراکز رعد و سایر مؤسسات همکار از آخرین فعالیت­ های حوزه معلولان، انتقال تجارب و جدیدترین شیوه­ های دعوت به همکاری کارآفرینان اجتماعی به مراکز همسو، آگاه­ سازی دستگاه­ های اجرایی  از توانمندی های انجمن­ ها و تشکل­های همکار در حل مسائل توان­ یابان و تغییر نگرش جامعه به حضور اجتماعی توان ­یاب و تحقق دسترس پذیری جامعه برای همگان، برگزار می‌شود.

محورهای اصلی این جشنواره شامل: فعالیت ­های شرکت­ کنندگان در بخش ­های آموزشی و پرورشی، تبلیغاتی و رسانه­ای، اشتغال و کارآفرینی، اجتماعی و محور علمی، فرهنگی و نوآوری طی سال ­های 94 تا 96 خواهد بود.

این گزارش می ­افزاید: از بخش­ های اصلی این رویداد برپایی نمایشگاه توانمندی­ ها و تولیدات کارآموزان و کارآموختگان توان­ یاب مراکز رعد و انجمن­ های حوزه افراد دارای معلولیت است.

بر پایه این گزارش مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی خودباوری با معرفی برگزیدگان محورهای پنجگانه روز 16 اسفند به کار خود خاتمه می ­دهد.

شایان ذکر است، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد کرمان یک تشکل غیر دولتی و مردم نهاد (NGO) است که از شهریور سال 1383 به همت پروفسور محمد حسن کریمی نژاد پدر علم ژنتیک ایران راه اندازی شد  و ارتقاء توانایی ­های افراد دارای معلولیت و پیشگیری از بروز معلولیت­ های ناشی از مشکلات ژنتیکی را به عنوان اهداف اصلی دنبال کرده است. این مجموعه بیش از 450 نفر از معلولان جسمی و حرکتی استان کرمان را در رشته­ های فرهنگی و هنری آموزش داده که در نهایت منجر به کسب مدرک بین المللی فنی و حرفه ­ای و ورود آنها به بازار کار شده است. این خیریه با نظارت سازمان بهزیستی و به صورت هیئت امنایی و توسط هیئت مدیره و مدیر عامل اداره می­شود و هزینه­ های آن علاوه بر کمک ­های بهزیستی از طریق مشارکت­ های نیکوکاران استان تأمین می­شود. مجتمع تا کنون در یک ساختمان استیجاری فعالیت داشته اما از آنجا که امکانات، تجهیزات و فضای آن برای انجام تمام فعالیت­ ها کافی نیست، تعدادی از خیرین تصمیم گرفتند تا ساختمانی جدید برای این مجتمع احداث نمایند که این بنا با عنوان 48 ستون ماندگار به نیت هر خیر یک ستون به زودی در شهر کرمان افتتاح خواهد شد.

 بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره خودباوری مراکز مستقل رعد در سراسر کشور به اتفاق تشکل­ های همکار از روز یکشنبه 24 دی فرصت دارند برای شرکت در این دوره از جشنواره خودباوری ثبت نام کنند و در ادامه تا 23 بهمن مهلت خواهند داشت با تکمیل فرم­ های عملکردی در محورهای مورد نظر جشنواره شرکت­ کنند. نتایج این مسابقه روز 16 اسفند در آیین پایانی جشنواره اعلام و از مراکز موفق در هر محور تجلیل به ­عمل خواهد آمد.

 علاقه مندان می­توانند با مراجعه به نشانی  www.raad-charity.org  پس از دریافت و تکمیل فرم ثبت نام، آثار و رزومه خود به پست الکترونیک festival@raad-charity.org ارسال نموده و جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه دائمی جشنواره با تلفن  88371096-021 تماس حاصل فرمایند.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است