ایجاد اشتغال برای 500 مددجوی معلول بهزیستی استان فارس

ایجاد اشتغال برای 500 مددجوی معلول بهزیستی استان فارس

3 بهمن 1396

مرتضی موسوی، در حاشیه نخستین همایش تجلیل از خیران توانبخشی مبتنی بر جامعه استان فارس که برای اولین بار در کشور در شهرستان کازرون برگزار شد، دبیان داشت: در سال 95 نیز از محل مشارکت های مردمی 9 میلیارد ریال در استان فارس جمع آوری شد که با اعتباری که دولت اختصاص داد، اداره کل بهزیستی فارس توانست 883 فرصت شغلی برای معلولان زیر پوشش این اداره کل ایجاد کند.


وی گفت: در حال حاضر اشتغال و تامین مسکن، مهمترین نیاز و دغدغه معلولان است و با توجه به اینکه دولت به تنهایی قادر به پاسخگویی به این نیازها نیست امیدواریم با مشارکت افراد متمکن بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.


موسوی ادامه داد: بیش از 114هزار معلول در استان فارس شناسایی شده اند که از این تعداد سه هزار و 388 نفر معلول روستایی هستند.


مدیر کل بهزیستی فارس بیان کرد: هم اینک 306 موسسه خیریه در این استان فعال است و سه هزار و 500 نفر از خیران با این اداره کل همکاری دارند.


موسوی گفت: اداره کل بهزیستی فارس در قالب طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه، یک هزار و 588 روستای این استان را زیر پوشش دارد و سه هزار نفر از خیران فارس نیز در این طرح همکاری و مشارکت دارند.


امام جمعه کازرون هم در این همایش بیان کرد: دولت به تنهایی قادر به تامین منابع مالی برای حل مشکلات نیازمندان جامعه نیست و در این زمینه نیاز به همیاری و جذب کمک های مردمی دارد که امیدواریم خیران در این مسیر مشارکت بیشتری داشته باشند.


حجت الاسلام محمد خرسند افزود: در آموزه های اسلامی، احادثت و روایات بر اهمیت کمک به مستمندان و انفاق بسیار تاکید شده است و انتظار این است که افراد برخوردار و متمکن، این آموزه های ارزشمند را سرلوحه خود قرار دهند، به کمک نیازمندان بشتابند و با این کار نام خود را جاودانه سازند.


در ادامه این آیین با اهدای لوح سپاس و تندیس یادبود از شماری از خیران تجلیل شد.


شهرستان کازرون در فاصله 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است