عصفوری: حذف پارا دوچرخه سواری از بازی‌های پاراآسیایی ضربه بزرگی به ورزشکاران این رشته می‌زد

عصفوری: حذف پارا دوچرخه سواری از بازی‌های پاراآسیایی ضربه بزرگی به ورزشکاران این رشته می‌زد

5 اسفند 1396

 فرهاد عصفوری در پایان رقابت های قهرمانی آسیا در مالزی،گفت: در ابتدا از آقای صمیمی، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان، به دلیل مساعدت در اعزام این تیم به رقابت های قهرمانی آسیا تشکر می کنم چرا که با توجه به عملکرد خوب ورزشکاران برای نتیجه گیری بهتر و مدال آوری در بازی های پاراآسیایی جاکارتا، به حضور در این مسابقات نیاز داریم.

 

وی افزود: تیم های قدرتمندی در این دوره از مسابقات حضور داشتند و تدارکات میزبان  هم بسیار خوب بود. همچنین مطلع شدیم دو تیم ژاپن و چین که در بازی های پارالمپیک ریو از تیم های بسیار مطرح و خوب حاضر در این مسابقات بودند دوران بدنسازی خود را طی می کنند و برای حضور قدرتمند در بازی های پاراآسیایی جاکارتا آماده می شوند. تیم ژاپن با دو ورزشکار در این مسابقات شرکت کرده بود که این دو ورزشکار تکمیل کننده تیم اصلی شان در بازی های پارا آسیایی جاکارتا هستند.

 

رئیس انجمن پارا دوچرخه سواری اظهار داشت: در رشته پارا دو چرخه سواری به جز ورزشکارانی که در مسابقات شرکت می کنند یک تیم کامل به ورزشکاران برای کسب نتیجه کمک می کنند و اگر کمک و مساعدت کادر فنی و دوچرخه سواران نبود تیم ملی در این رقابت ها با مشکلات عدیده ای مواجه شده و کسب این نتیجه غیر ممکن بود.

 

عصفوری ادامه داد: تیم ملی قابلیت کسب مدال های خوبی در بخش پیست دارد و از حالا باید به فکر تهیه امکانات و تجهیزات جهت حضور در مسابقات پیست بازی های پاراآسیایی جاکارتا باشیم.

 

وی در خصوص عملکرد شاگردانش در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: اگر بخواهیم با توجه به نتایجی که ورزشکاران در این مسابقات کسب کردند نمره ای به شاگردانم بدهم به مهدی محمدی به دلیل کسب مدال هایش نمره بیست می دهم و به سایر ورزشکاران نمره ۱۶ می دهم و برای عملکرد بهتر باید تمرینات مستمر و جدی را در شهرهای خودشان انجام دهند.

 

عصفوری درباره وضعیت جسمانی علیرضا قاسمی که در پایان مسابقات دچار مصدومیت شد، گفت: وضعیت قاسمی خوب است و ترقوه اش آسیب دیده که وقتی به ایران برگردیم باید مداوا صورت بگیرد.

 

سرمربی و سرپرست تیم ملی پارا دوچرخه سواری در مسابقات قهرمانی آسیا درباره اضافه شدن رشته پارا دوچرخه سواری به بازی های پاراآسیایی جاکارتا گفت: اگر این رشته از بازی های پاراآسیایی حذف می شد دوچرخه سواران انگیزه خود را از دست می دادند. حضور در این بازی ها مهم ترین مسابقه ورزشکاران جانباز و معلول است و حذف آن ضربه بزرگی به ورزشکاران این رشته وارد می کرد که خوشبختانه بعد از مذاکراتی که انجام شد و جلساتی که برگزار کردند، مصوب شد این رشته در بازی های پاراآسیایی جاکارتا گنجانده شود.

 

عصفوری در پایان گفت: برای حضور موفق در بازی های پاراآسیایی جاکارتا باید از همین حالا برنامه ریزی کرده و ورزشکاران دیگری که در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردند را محک بزنیم. ما باید در فروردین ماه اردوی چند روزه ای را با دعوت از ورزشکاران منتخب و مدال آور مسابقات قهرمانی کشور در یکی از استان های جنوبی کشور برگزار کنیم تا ترکیب تیم را برای بازی های پاراآسیایی جاکارتا تغییر دهیم و در این بازی ها و در دو رشته جاده و پیست حضور موفقی داشته باشیم. امیدوارم با حمایت و برنامه ریزی های طولانی مدت مسئولان، یکی از رشته های مدال آور در  آسیا و جهان باشیم.


منبع : برنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است