رفع آسیب های اجتماعی در جامعه نیازمند اجرای طرح جامع و بلند مدت است

رفع آسیب های اجتماعی در جامعه نیازمند اجرای طرح جامع و بلند مدت است

7 اسفند 1396

 انوشیروان محسنی بندپی در آیین بهره برداری از مجتمع نگهداری معلولان ذهنی شهر گرمسار افزود : آسیب های اجتماعی نسبت به آسیب های جسمانی پیچیدگی خاصی دارند و برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی همکاری همه دستگاه های متولی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.


وی اظهارداشت : در برنامه ششم توسعه به حوزه سلامت اجتماعی توجه خاصی شده و این مهم نویدبخش اقدامات مناسب در بخش بهزیستی است.


وی خاطرنشان کرد : این سازمان با 22 هزار نیروی متخصص و حدود 30 هزار مرکز درمانی خود را در صف مقدم مقابله با آسیب های اجتماعی می داند.


محسنی بندپی، طلاق را یکی از آسیب های اجتماعی مهم جامعه برشمرد و تصریح کرد : در استان سمنان پدیده طلاق امسال 10 درصد کاهش یافته است که باید با برنامه و ارایه مشاوره به خانواده ها این روند رو به کاهش ادامه یابد.


وی با اشاره به این که در چند سال گذشته اقدامات خوبی برای سلامت جسمی گروه های مختلف جامعه انجام شده است ، گفت : باید در کنار سلامت جسمی به سلامت روحی مردم توجه شود و توجه نکردن به سلامت روانی، آسیب های اجتماعی زیادی را به دنبال دارد.


رییس سازمان بهزیستی همپنین اجباری شدن طرح غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج را برای کاهش معلولیت ‌ها ضروری دانست و گفت : اجرای موفق این طرح در کشور از تولد 25 تا 30 هزار کودک معلول جلوگیری می کند.


 انوشیروان محسنی بندپی  به منظور بهره برداری از 2 طرح در بخش معلولان ذهنی و مددجویان بهزیستی وارد شهر گرمسار شد.


مجتمع نگهداری معلولان ذهنی شهر گرمسار با نام موسسه خیریه آل یاسین با 10 میلیارد ریال اعتبار خیران و اعتبارات داخلی سازمان بهزیستی به مساحت چهار هزار متر مربع و با بیش از یک هزار متر مربع زیربنا و در یک طبقه و دارای اتاق های نگهداری معلولان ذهنی امروز به بهره برداری رسید.


مرکز اشتغال زایی مددجویان بهزیستی گرمسار در روستای فند در قالب مجتمع و مرکز خیر محور با هدف ایجاد اشتغال برای خانواده مددجویان و جامعه مورد حمایت این سازمان هم با حضور رییس سازمان بهزیستی به بهره برداری رسید.


در استان سمنان حدود 22 هزار مددجو از بهزیستی خدمات مختلف می‌گیرند.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است