سرمربی شنای نابینایان: با این وضع در پاراآسیایی جاکارتا شانسی نخواهیم داشت

سرمربی شنای نابینایان: با این وضع در پاراآسیایی جاکارتا شانسی نخواهیم داشت

8 اسفند 1396

سرمربی تیم شنای نابینایان و کم‌بینایان گفت: به دلیل نبود بودجه، نزدیک به 3 ماه است که اردوی شناگران نابینا و کم بینا تعطیل شده است و برای آماده سازی تیم ملی جهت حضور در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا شرایط سختی داریم.

 

حمید شریفیان: از زمان بازیهای آسیایی جوانان که در امارات برگزار شد تا به الان به دلیل متوقف شدن بودجه کمیته ملی پارالمپیک اردوی شناگران نابینا و کم‌بینا نیز متوقف شده و اردوها از حالت متمرکز به حالت غیرمتمرکز تبدیل شده است که متاسفانه این نوع روند تمرینات کار را برای شناگران و مربیان سخت کرده و ما نمی‌توانیم هیچ‌گونه نظارتی بر تمرینات و عملکرد شناگران داشته باشیم.

 

وی گفت: سیاست کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام ورزشکاران به بازیهای پاراآسیایی جاکارتا بر مبنای کسب مدال بویژه طلا است. این امر زمانی محقق می‌شود که اردوها براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده برگزار شود، در حالی که نزدیک به پایان سال 96 هستیم و هنوز نتوانسته ایم به دلیل نبود بودجه اردویی را برگزار کنیم.

 

سرمربی تیم ملی شنای نابینایان و کم‌بینایان اضافه کرد: قرار است در اردیبهشت سال آینده از شناگران نابینا و کم‌بینا رکوردگیری به عمل آید و براساس رنکینگ آسیا نفرات برتر شناسایی شوند. با شرایط فعلی و با تعطیلی اردوها بعید می‌دانم در رکوردگیری شرایط ایده الی را برای انتخاب شناگران برتر داشته باشیم. ما زمانی می‌توانیم در جاکارتا حرفی برای گفتن داشته باشیم که کمیته ملی پارالمپیک ما را از نظر مالی حمایت کند. اما شرایط مالی کمیته به گونه ای است که این امر امکانپذیر نیست.

 

شریفیان افزود: خیلی از شناگران برای آماده‌سازی خود مجبورند از جیب خود هزینه کنند که این مساله برای تمام شناگران مقدور نیست. کمیته ملی پارالمپیک به دلیل شرایط بد مالی نه تنها ورزشکاران را نمی‌تواند تحت حمایت مالی قرار دهد، بلکه به مربیان نیز مدت زیادی است حقوقی پرداخت نکرده، همین امر سبب کاهش انگیزه آنها برای ادامه کار شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: قرار بود کمیته ملی پارالمپیک کسانی که شانس کسب مدال طلا در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا دارند را از نظر مالی حمایت ویژه‌ای کند اما تا امروز هیچ حمایتی صورت نگرفته است. در حال حاضر محمددلیر حیدرآبادی و محمد حسین کریمی جهان آبادی دو شناگر نابینا و کم‌بینایی هستند که شانس کسب مدال طلا در بازیهای پاراآسیایی را دارند اما با این شرایط بعید می‌دانم این دو شناگر را بتوانیم برای بازیهای پاراآسیایی آماده کنیم.

 

سرمربی تیم ملی شنای نابینایان و کم‌بینایان ادامه داد: از کمیته ملی پارالمپیک درخواست کردیم که فکر اساسی در این زمینه داشته باشند و اگر از ابتدای سال جدید اردوها برقرار نشود، بدون شک موفقیت در جاکارتا در هاله‌ای از ابهام خواهد بود و ما همه چیز را به راحتی از دست خواهیم داد.

 

شریفیان در پایان گفت: در بازیهای پاراآسیایی اینچئون یک طلا، 4 نقره و 3 برنز کسب کردیم. با وضعیت کنونی فکر نمی‌کنم بتوانیم افتخارات دور قبل را تکرار کنیم و جایگاه خوبی را از نظر مدال آوری در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا رقم بزنیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است