اجرای طرح غربالگری بینایی برای 30 هزار کودک قمی

اجرای طرح غربالگری بینایی برای 30 هزار کودک قمی

12 اسفند 1396

مهدی احمدی نیا  با اشاره به اجرای این طرح از اول آبان ماه تا پایان بهمن ماه سال جاری افزود: از این تعداد کودک یک هزار و 600 تن به مرحله دوم و 10 کودک به چشم پزشک ارجاع داده شدند تا مشکلات بینایی آنان شناسایی و درمان شود.


وی افزود: این طرح در سه مرحله توسط مربیان، اپتومتریست ها و چشم پزشکان اجرایی شد و در مرحله اول در صورتی که کودک توسط مربیان، کارت سلامت دریافت نکند به مراحل بعدی ارجاع پیدا می کند.


وی ادامه داد: در مرحله اول از خانواده ها 20 هزار ریال هزینه دریافت شد ولی مراحل بعدی در صورت نیاز کودک به عینک و یا عمل جراحی به صورت رایگان و با خدمات بهزیستی قم انجام می شود تا با اجرای این طرح، روند معلولیت ها در جامعه کاهش یابد.


به گفته وی،400 پایگاه ثابت و سیار سلامت بینایی، برای اجرای این طرح در استان قم و بخش های تابع آن فعال بود.


وی با اشاره به این که سال گذشته بیش از 52 هزار کودک در این طرح معاینه شدند گفت: از این تعداد، 855 تن مشکل بینایی داشتند که برای 230 کودک عینک تجویز و برای 2 تن عمل جراحی چشم به صورت رایگان انجام شد.


سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی قم تاکید کرد: هدف از اجرای طرح غربالگری بینایی، ارتقای سطح سلامت بینایی کودکان است و در صورتی که مشکلات چشمی در سن پایین و زمان طلایی شناسایی شناسایی شود قابل درمان است ولی در غیر این صورت، شاهد مشکلات جدی برای خانواده ها و افزایش هزینه های درمانی ناشی از معلولیت خواهیم بود.


احمدی نیا خاطر نشان کرد: در حال حاضر11 درصد معلولیت ها در استان قم به بخش نابینایی اختصاص یافته است به گونه ای که 2 هزار و 500 نابینا در استان از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است