هادی‌زاده: دوومیدانی بیشترین مدال را در پاراآسیایی جاکارتا خواهد داشت

هادی‌زاده: دوومیدانی بیشترین مدال را در پاراآسیایی جاکارتا خواهد داشت

26 فروردین 1397

نایب رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان گفت: دوومیدانی بیشترین تعداد ورزشکار و آمار مدال را در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا خواهد داشت.

 

علی اصغر هادی‌زاده : در این دوره از بازیهای پاراآسیایی جاکارتا هر چند مسابقات فوتبال ۵ نفره حضور ندارد و یکی از شانس‌های مدال خود را از دست دادیم، اما در تمام ۵ رشته اعزامی از جمله دوومیدانی، شنا، گلبال، جودو و شطرنج امید مدال‌آوری داریم و وضعیت خوبی را برای قرار گرفتن روی سکو در تمام رشته‌های اعزامی داریم.

 

وی گفت: در گلبال زنان اگرچه بعد از بازیهای پاراآسیایی اینچئون که سوم آسیا شدیم، شرایط اعزام به تورنمنت‌های مختلف بنا به دلایلی فراهم نشد، اما با موفقیتی که زنان گلبالیست در مسابقات قهرمانی آسیا تایلند داشتند، ثابت کردند که می‌توانند در جاکارتا نیز روی سکو قرار بگیرند. البته طی انتخابی و مسابقات قهرمانی کشور که سوم اردیبهشت در بابلسر خواهیم داشت، ۱۲ ورزشکار اعزامی (۶ گلبالیست زن و ۶ مرد) برای شرکت در جاکارتا مشخص خواهند شد.

 

هادی‌زاده همچنین در خصوص دوومیدانی خاطرنشان کرد: دوومیدانی بیشترین تعداد ورزشکار و پرمدال ترین آمار را نسبت به سایر رشته‌های اعزامی نابینایان و کم‌بینایان در جاکارتا خواهد داشت. البته این که بگویم چه تعداد دوومیدانی کار زن و مرد به این بازیها اعزام می‌شوند بستگی به مسابقات انتخابی دارد که ۱۸ اردیبهشت در بخش زنان و همچنین ۲۰ و ۲۱ در بخش مردان در مجموعه ورزشی شهر آفتاب برگزار خواهد شد و پس از برگزاری این رقابتها تعداد نفرات اعزامی را مشخص خواهیم کرد. اما در خصوص تعداد مدال فکر می‌کنم در حدود ۱۵ مدال در جاکارتا کسب کنیم.

 

نایب رییس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان با اشاره به اعزام ۱۲ شطرنج باز زن و مرد به بازیهای پاراآسیایی جاکارتا گفت: تیم شطرنج برای اولین بار است که به بازیهای پاراآسیایی اعزام می‌شود اما به دلیل شرکت در مسابقات متعدد آسیایی و بین‌المللی من یقین دارم که جایگاه خوبی را در شطرنج نابینایان و کم‌بینایان در بازیهای پاراآسیایی خواهیم داشت.

 

وی در خصوص شنا نیز گفت: ۶ شناگر نابینا و کم‌بینا به بازیهای پاراآسیایی اعزام می‌شوند. البته نفرات اعزامی بعد از انتخابی که ۲۰ اردیبهشت‌ماه داریم مشخص خواهند شد. ضمن این که برای آماده سازی بهتر این تیم جهت حضور در بازیهای پاراآسیایی تیم شنای نابینایان و کم‌بینایان خرداد ماه راهی آلمان می‌شود تا در یک تورنمنت تدارکاتی چند جانبه شرکت کند.

 

هادی زاده در پایان با اشاره به اعزام ۷ جودوکار به بازیهای پاراآسیایی جاکارتا افزود: در بازیهای پاراآسیایی اینچئون این رقابتها در بخش انفرادی و تیمی برگزار شد و ما موفق به کسب عنوان قهرمانی در بخش تیمی شدیم. اما در جاکارتا جودوکاران تنها در بخش انفرادی می‌توانند شرکت کنند که ما امیدواریم با توجه به اردوهای خوبی که تا به امروز داشتند دوباره بتوانیم از عنوان قهرمانی این تیم در جاکارتا دفاع کنیم و بهترین جایگاه را به خود اختصاص دهیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است