جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان خلیج فارس آغاز شد

جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان خلیج فارس آغاز شد

26 فروردین 1397

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در آیین آغاز این جشنواره گفت: این جشنواره منطقه‌ای با حضور استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد در حال برگزاری است.


سید علیرضا موسوی امجد افزود: 65 اثر از پنج استان جنوبی حوزه خلیج‌فارس به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد 13 مورد برای اجرا به مرحله نهایی راه یافته‌اند.
وی با بیان اینکه اعلام فراخوان جشنواره از شهریور سال گذشته آغاز شد، گفت: از مجموع 13 نمایش راه یافته هفت مورد نمایش صحنه‌ای، پنج نمایش کودک و یک نمایش خیابانی خواهد بود.


وی ارائه توانمندی‌های چشمگیر معلولان و تلاش برای ارتقای روزافزون ظرفیت‌های بالقوه آنان، پیوند و ارتباط تنگاتنگ اهالی هنر با معلولان، ایجاد شور و نشاط در جامعه به ویژه جامعه هدف بهزیستی، باورپذیری به توانمندی معلولان و تغییر نگاه مردم و مسئولان به جامعه معلولان را از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.


موسوی امجد یادآور شد: آیین اختتامیه این جشنواره نیز روز 29 فروردین با حضور جمعی از مسئولان و مقامات اجرایی سازمان بهزیستی کشور، شخصیت‌ها و هنرمندان مطرح کشوری و استانی برگزار خواهد شد.


وی گفت: محمد جواد طاهری هنرمند بنام کشور ایفاگر نقش مالک در سریال یوسف پیامبر، افسر اسدی از پیشکسوتان بازیگری در تلویزیون و سینما، علی عسکری و حمید کاکاسلطانی از هنرمندان و نمایشنامه نویسان مطرح کشوری داوران و مهمانان ویژه این جشنواره در آیین اختتامیه خواهند بود.


دبیر اجرایی ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان حوزه خلیج فارس نیز گفت: تمامی هزینه‌های مربوط به این جشنواره منطقه‌ای توسط معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی و اداره کل بهزیستی استان تأمین شده است.


اردشیر کیانی تصریح کرد: این جشنواره جزء مهمترین رویدادهای هنری معلولان در حوزه خلیج فارس است.


وی بیان کرد: ساعت اجرای نمایش‌های جشنواره از امروز به مدت چهار روز از ساعت 9:30 دقیقه و 11 صبح و پنج و هفت عصر خواهد بود.


این جشنواره قرار بود از 16 تا 20 اسفند سال گذشته در یاسوج برگزار شود که به دلیل سانحه دلخراش سقوط هواپیمای تهران- یاسوج و همدردی با خانواده جانباختگان با حدود 40 روز تأخیر در تاریخ 26 فروردین امسال برگزار می‌شود.


نرخ معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد با حدود 6 دهم درصد بالاتر از میانگین کشوری حدود 2.7 درصد است که عمده‌ترین معلولیت در این استان نیز از نوع جسمی و حرکتی است.


تاکنون حدود 18 هزار نفر معلول در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده که از این تعداد پنج هزار و 816 نفر زیر پوشش بهزیستی استان هستند.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است