افزایش حقوق مستمری بگیران بهزیستی اردیبهشت آغاز می شود

افزایش حقوق مستمری بگیران بهزیستی اردیبهشت آغاز می شود

1 اردیبهشت 1397

 انوشیروان محسنی بندپی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در اراک، افزود: از اردیبهشت ماه امسال رقم پرداخت مستمری برای هر خانواده یک نفره به یک میلیون 480 هزار ریال، خانوارهای سه نفره سه میلیون و 250 هزار ریال و خانواده پنج نفر به بالا به چهار میلیون و 600 هزار ریال افزایش یافته است.


وی اظهار کرد: برابر قانون تا پایان برنامه ششم توسعه باید هر سال مستمری مددجویان زیر حمایت بهزیستی روند افزایشی داشته باشد و ملاک آن مستمری تعیین شده در قانون است.


رئیس سازمان بهزیستی در ادامه گفت: لایحه حمایت از افراد دارای معلولیت جامع ترین لایحه ای است که از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شده که در هفته گذشته مصوب شد و به زودی اجرایی می شود.


محسنی بندپی افزود: آسیب های اجتماعی، مصون سازی جامعه در برابر رفتارهای پرخطر و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در مهار آسیب ها، سه راهبرد بهزیستی در دولت تدبیر و امید است که براساس یافته های علمی و آینده پژوهشی دنبال می شود.


وی اظهار کرد: کشور باید در پوشش غربالگری شنوایی سنجی و تنبلی چشم به استانداردهای لازم برسد و بر پایه شاخص های سازمان بهداشت جهانی باید حداقل 75 درصد جمعیت کشور زیر پوشش خدمات این غربالگری قرار گیرند.


رئیس سازمان بهزیستی گفت: 20 هزار نفر سال گذشته در سطح کشور با مداخله بهنگام و غربالگری شنوایی موفق به کاشت حلزون شدند و از ناشنوایی آنان جلوگیری شد.
محسنی بندپی افزود: پوشش غربالگری تنبلی چشم نیز که از عوامل نابینایی افراد زیر 20 سال است در بیش از 80 درصد رسیده است.


وی ادامه داد: هر سال 25 هزار معلول در کشور متولد می شود که در اجرای ماده 5 برنامه ششم توسعه برای جلوگیری از تولد فرزندان معلول غربالگری ژنتیک قبل از ازدواج اجباری شده است.


رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: در برنامه مشاوره و غربالگری ژنتیک قبل از ازدواج در سال گذشته 108 هزار زوج جوان شرکت داشتند و از تولد فرزندان معلول جلوگیری شد.


بندپی گفت: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و موسسه های خیریه در کاهش آسیب های اجتماعی با نگاه اجتماع محور اثر بخش است و این سازمان بیشترین واگذاری تصدی مسئولیت را به تشکل های مردم نهاد داشته و این موسسات را به همکاری فراخوانده است.


وی اظهار کرد: بهزیستی در تلاش است تا با اقدامات پیشگیرانه و به موقع برای مهار و کنترل آسیب های اجتماعی اقدامات کارآمدی داشته باشد.


در این آیین از زحمات بهروز رفیعی قدردانی و زهرا امینی به عنوان مدیرکل بهزیستی استان مرکزی معرفی شد.


حدود 65 هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است