راه اندازی سامانه حمل و نقل معلولان در شیراز/ مناسب سازی معابر

راه اندازی سامانه حمل و نقل معلولان در شیراز/ مناسب سازی معابر

9 اردیبهشت 1397

راه اندازی سامانه حمل و نقل معلولان، مناسب سازی معابر شهری برای معلولان و... از مهمترین موضوعات مطرح شده توسط رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر شیراز است.

 

نواب قائدی  با اشاره به اینکه  یک نماینده از سوی معلولان به عنوان مشاور به شورای شهر معرفی شده، بیان کرد: در جلسات مربوط به کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر این نماینده از معلولان به عنوان مشاور حضور دارد و از نقطه نظرات وی استفاده می شود.

 

وی ادامه داد: برای پیگیری و مناسب سازی حمل و نقل شهری ویژه معلولان از نظرات مشاوران استفاده می شود.

 

این عضو شورای شهر شیراز از راه اندازی سامانه حمل و نقل عمومی ویژه معلولان خبرداد و اظهار کرد: این سامانه به منظور خدمات رسانی بهتر به معلولان در حوزه حمل ونقل راه اندازی می شود و برای معلولان پنج ون در نظر گرفته شده است.

 

وی در خصوص  اهداف راه اندازی این سامانه بیان کرد: یکی از اهداف اساسی راه اندازی سامانه حمل و نقل معلولان جابه جایی معلولانی اس که از ویلچر استفاده می کنند  برای تردد در شهر با مشکلاتی روبه رو هستند.

 

قائدی افزود: معلولان می توانند با این سامانه تماس گرفته و درخواست خودرو کنند و پس از آن ونهایی که برای این کار در نظر گرفته شده دنبال انها می رود.

 

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون مناسب سازی معابر شهر برای معلولان نیز گفت: در این راستا معاونت عمرانی شهرداری شیراز برنامه هایی را در دستور کار دارد و به شهرداران مناطق نیز اعلام شده است.

 

وی ادامه داد: به همین منظور مقرر شده که معابر، سنگ فرش و خطوط عابر پیاده طوری باشد که به معلولان و نابینایان نیز توجه شود.

 

قائدی بیان کرد: علاوه بر این در خرید اتوبوسهای شهری نیز به این مسئله توجه شده و رمپهایی برای تردد معلولان در اتوبوسها در نظر گرفته شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه در حوزه مناسب سازی فضا برای معلولان باید تمامی ادارات همکاری داشته باشند، گفتک شهرداری ها به تنهایی نمی توانند در این حوزه ایفای نقش کنند از این رو ضروری است که تمامی دستگاه ها همکاری کنند زیرا در حال حاضر معلولان برای استفاده از دستگاه های خودپرداز نیز با مشکلاتی روبه رو هستند.

 

این عضو شورای شهر شیراز با اشاره به برنامه های کمیته مناسب سازی برنامه هایی برای این کار در نظر گرفته شده، افزود: در ای راستا پیشنهاد شد که یکی از خیابانهای شیراز به عنوان پایلوت انتخاب تا همه دستگاه ها تسهیلاتی که باید برای مناسب سازی معابر ویژه معلولان نیازمند است را ارائه دهند.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است