32 تیم در المپیک ویژه ایران حضور دارند

32 تیم در المپیک ویژه ایران حضور دارند

16 اردیبهشت 1397

دبیر استانی این دوره از المپیک ویژه ایران روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: 15 تیم از استانهای مختلف، 15 تیم مراکز عضو جدید ستاد المپیک ویژه ایران به همراه یک تیم از کشور گرجستان و تیم مرکز جامع توانبخشی و حرفه آموزی بهکوش گرگان به عنوان میزبان، در این دوره از بازی ها شرکت می کنند.


مریم گیلاسیان اظهار کرد: تیم گرجستان با 9 ورزشکار و پنج همراه، رییس و معاون المپیک ویژه کویت و رییس المپیک ویژه لبنان در این دوره حضور دارند.


وی یادآور شد: رقابت های المپیک ویژه ایران روزهای پنجشنبه و جمعه (20 و 21 اردیبهشت ماه) هفته جاری در گرگان برگزار خواهد شد.


مدیر مرکز جامع توانبخشی و حرفه آموزی بهکوش گرگان اضافه کرد: از استان گلستان 180 دختر و پسر ورزشکار معلول کم توان ذهنی و حرکتی در این رقابت ها حضور دارند.


به گفته وی؛این رقابت ها در مجموع با شرکت 255 ورزشکار، 88 مربی و متخصص و با حضور برخی از خانواده های ورزشکاران برگزار می شود.


وی با بیان اینکه المپیک ویژه ایران مخصوص معلولان با اختلالات ذهنی و حرکتی است، افزود: هدف از برگزاری این المپیک تلاش برای حضور بیشتر این افراد در جامعه، تغییر نگاه از ناتوانی به توانایی آنان و شادی ورزشکاران و خانواده های آنان است.


گیلاسیان المپیک ویژه را بعد از المپیک و پارالمپیک، سومین بازی های معتبر دنیا بیان کرد و گفت: بازی های جهانی المپیک ویژه معلولان کم توان ذهنی و حرکتی به صورت تابستانه و زمستانه برگزار می شود.


وی تصریح کرد: ورزشکاران در این المپیک در سه رشته بوچی، فوتبال و دو و میدانی در 2 بخش دختران و پسران رقابت می کنند.


دبیر استانی المپیک ویژه ایران با یادآوری اینکه دوره قبلی این بازی ها در دزفول برگزار شد و مرداد ماه مشهد میزبان بعدی است، گفت: استان گلستان برای دومین بار میزبان این المپیک شده است.


وی یادآور شد: این بازی ها امسال با شعار 'لبخند بزن و باور کن' با هدف باور توانمند بودن این افراد انتخاب شده است.


275 کشور عضو کمیته المپیک جهانی هستند و در بخش منطقه ای آن 32 کشور و از جمله ایران حضور دارند که به عنوان منطقه 'منا' (mena) معروف است.


اکنون 14 استان کشور با 220 مرکز و 20 هزار و 350 نفر معلول و 800 متخصص داوطلب در کمیته المپیک ویژه ایران عضویت دارند.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است