کاروان ورزشی ایران با پرواز مستقیم به پاراآسیایی اعزام می شود

کاروان ورزشی ایران با پرواز مستقیم به پاراآسیایی اعزام می شود

17 اردیبهشت 1397

هادی رضایی از کسب نخستین سهمیه پارالمپیک ٢٠٢٠ توسط ساره جوانمردی اظهار خرسندی کرد و افزود: برای ایران باعث افتخار است که یک زن به این مهم دست یافته و همواره حمایت از وزشکاران و مدال آوران در دستور کار کمیته ملی پارالمپیک بوده و این روند ادامه خواهد داشت.


رضایی گفت: کاروان ورزشی ایران با بیش از ٣٠١ ورزشکار با یک پرواز مستقیم وارد اندونزی میزبان بازیهای آسیایی 2018 خواهد شد و هماهنگی های لازم باهمکاری سفارت ایران در جاکارتا و ستاد برگزاری بازی ها انجام شده است.


رضایی گفت: کاروان ایران ١٠مهر ماه وارد اندونزی می شوند و بازیها به طور رسمی از ١٤مهرماه در ورزشگاه گلورا بونگ جاکارتا افتتاح می شود و تا ٢١همان ماه ادامه خواهد داشت. البته آیین افتتاحیه کاروان ورزشی ایران در بازیهای آسیایی و پارا آسیایی در همین ورزشگاه خواهد بود.


رضایی ادامه داد: در این بازی ها ٦٨٥ مدال توزیع می شود که از این تعداد ٣٠٠ نشان برای زنان، ٣٤٣ نشان برای مردان و ٤١مدال در میکس و تیمی است.


وی اضافه کرد: در این بازی ها برای نخستین بار خدمات پزشکی در دهکده بازی ها به طور ٢٤ساعته ارائه خواهد شد و برای پیشگیری از دوپینگ نمونه گیری های خونی انجام می شود.


سرپرست کاروان ایران در جاکارتا گفت: حضور ورزشکاران معلول ایران در ١٢ رشته قطعی است و برای رشته بوچیا در انتظار تایید هستیم که اگر موافقت شود، نمایندگانی از ایران در این رشته اعزام می شوند. همچنین در دوچرخه سواری تنها در پیست شرکت می کنیم.


رضایی بر حضور کیفی کاروان ایران در جاکارتا تاکید کرد و گفت: حضور در پاراآسیا و پارالمپیک با هدف کسب تجربه نیست، بلکه مدال آوری مهم ترین هدف از حضور در این رقابت ها است و بر مبنای این سیاست کمیته ملی پارالمپیک، ورزشکاران اعزام می شوند.


وی افزود: امکان دارد در دوومیدانی بیشترین سهمیه را داشته باشیم. البته تاکنون نفرات اعزامی برای حضور در این بازی ها اعلام نشده است؛ زیرا تا تیر ماه برای معرفی نفرات به ستاد بازی ها فرصت داریم و در مرداد ماه امسال نفرات قطعی مشخص می شوند.


سرپرست کاروان ایران به اندونزی در ادامه این گفت و گو درباره پاداش مدال آوان این دوره از بازی ها گفت: اعتباری که برای مدال آوران پیش بینی شده ٥٠٠ میلیون تومان برای جانبازان و معلولان و ١٣٠میلیون تومان برای نابینایان و کم بینایان است. حقوق مدال آوران طلایی قبل از اعزام به جارکارتا از اول آبان سال ٩٦ پرداخت شده است. این حقوق تا اسفندماه سال گذشته از سوی کمیته پارالمپیک به فدراسیون جانبازان و معلولان واریز شد و آنان حقوق ورزشکاران را پرداخت کرده اند.


رضایی ادامه داد: اما از امسال این حقوق توسط کمیته پارالمپیک مستقیم به حساب تمامی مدال آوران (طلا ،نقره و برنز) واریز می شود و براساس آیین نامه این کمیته حقوق یک مدال آور طلایی سه میلیون تومان است که به طور ماهیانه دریافت می کند.


وی اضافه کرد: همچنین در مورد تیم ملی والیبال نشسته که در ریو طلا گرفتند، برای چهار بازیکن به صورت ویژه از سوی کمیته فنی، به جز سه میلیون تومان یک میلیون تومان نیز به حقوق آنان افزوده شد.


سرپرست کاروان ایران گفت برای کسانی که نقره کسب کنند یک میلیون ٥٠٠ هزار تومان از ابتدای سال ٩٧ و برای برنز یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است که از سوی کمیته پارالمپیک پرداخت می شود.


رضایی توضیح داد: اگر کسی برنزش به نقره و یا نقره به طلا تبدیل شود ما به التفاوت آن توسط کمیته پارالمپیک پرداخت می شود. اگر فردی در جاکارتا دو طلا بگیرد ١٢ماه حقوق وی نیز پرداخت خواهد شد. برای مربیان طلایی یک و نیم تا ٤میلیون تومان بر اساس سابقه حضور و مربیگری پاداش پرداخت خواهد شد.


به گفته رضایی برای مربیان نقره و برنز ٥٠٠ تا دو میلیون تومان پیش بینی شده است و برای ورزشکارانی که به طور غیرمتمرکز با مربیان خود تمرین می کنند ٧میلیون و ٥٠٠ هزار تومان پیش بینی شده است که سه میلیون برای ورزشکار و سه میلیون برای مربیان و مابقی برای هزینه های تمرینات خواهد بود.


سرپرست کاروان پارآسیایی ایران، ادامه داد: به هر ورزشکار فدراسیون جانبازان ٣٥٠هزار تومان و برای فدراسیون نابینایان ٣٠٠هزارتومان سرانه پرداخت می شود.


وی درباره احتمال آسیب دیدگی ورزشکاران در حین تمرین گفت: اگر ورزشکاری در حین تمرین آسیب ببیند، کمیته پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان تمام هزینه های درمان را برعهده می گیرد.


رضایی در خصوص هزینه تامین لباس های ورزشکاران پارآسیایی نیز افزود: کمیته ملی پارالمپیک با هیچ حامی مالی برای تامین لباس ورزشکاران اعزامی قرارداد همکاری امضا نکرده است، اما کاروان با بهترین کیفیت لباس ورزشی ایرانی وارد جاکارتا می شوند و یک ماه قبل از اعزام لباس ها توسط ورزشکاران شاخص رونمایی خواهد شد.


سرپرست کاروان ایران گفت: برای ساره جوانمردی که سهمیه پارا المپیک ٢٠٢٠ را کسب کرده، پاداشی در نظر گرفته می شود و البته پاداشی برای مربی وی نیز در نظر گرفته خواهد شد.


رضایی درباره مشکلات میزبان گفت: در مورد اسکان و تغذیه ورزشکاران مشکلی وجود ندارد. با توجه به بازدید میدانی، اگر مشکلی باشد مربوط به ترافیک است. همه بازی های پارآسیایی در دو شهر اندونزی انجام می شود و مدت زمان عزیمت به دورترین سالن مسابقات ٤٥ دقیقه است.


وی درباره یکسان سازی پاداش ها نیز، اظهار امیدواری کرد که این اتفاق بیفتد.


سومین دوره بازی های پاراآسیایی از 12تا21 مهرماه امسال با حضور سه هزارو ٥٨٩ ورزشکار از ٤٣ کمیته ملی پارالمپیک در ٩ مرکز ورزشی به میزبانی اندونزی در دو شهر جاکارتا و پالمبانگ برگزار خواهد شد.


حدود 420 ورزشکار و همراه در قالب بزرگترین کاروان ورزشی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی راهی این رقابت ها می شود که از این تعداد 90 ورزشکار زن هستند.


ایران در دومین دوره این بازی های پارآسیایی در اینچئون کره جنوبی در 16رشته ورزشی شرکت داشت که موفق شد با کسب 120 مدال (37 طلا، 52 مدال نقره و 31مدال برنز ) بعد از کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن به مقام چهارم دست یابد.


ایران در اولین دوره بازی های پاراآسیایی که در سال 2010 در گوانگژو چین برگزار شد، با کسب 80 مدال (27 طلا، 24 نقره و 29 برنز) در رده چهارم قرار گرفت.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است