اشتغال حمایت شده را باید همه‌جانبه حمایت کنیم

اشتغال حمایت شده را باید همه‌جانبه حمایت کنیم

18 اردیبهشت 1397

در بازدید مسوولان سازمان بهزیستی کشور از مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد مطرح شد:

مسوولان سازمان بهزیستی کشور و مدیران و کارشناسان اداره بهزیستی شمیرانات در یک دیدار صمیمانه مهمان مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد بودند.

به گزارش روابط عمومی رعد، در این دیدار که به دعوت مدیرعامل مجتمع رعد برگزار شد، در ابتدا مهمانان و کارمندان رعد به معرفی خود پرداختند و پس از گپ‌وگفتی دوستانه، منصوره پناهی ضمن قدردانی از بهزیستی کشور بابت همراهی در توسعه روش اشتغال حمایت شده در کشور، در مورد مزایای این روش توضیح داده و گفت: ما این برنامه را تدارک دیدیم تا بتوانیم یک بار از نزدیک با همه دوستانی که تا کنون با هر کدام‌شان به روش‌های مختلف و در پروژه‌های مختلف همکاری داشته‌ایم ملاقات کنیم و مراتب سپاس خود و کارآموزان رعد را به ایشان ابلاغ کنیم. مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در ادامه به تفاوت‌های اساسی روش اشتغال حمایت شده با سایر روش‌های قدیمی اشتغال افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین وجه تمایز این روش، شناخت علاقه و استعداد فرد است. در این روش، فرد با کمک همیار شغلی خود به دنبال کاری می‌رود که در آن استعداد دارد و علاقه‌مندی قلبی فرد است. فارغ از نوع معلولیتی که ممکن است شخص داشته باشد، دست کم یک شغل یافت می‌شود که او بتواند در آن شغل خود را شکوفا کند. بنیان‌گذار روش اشتغال حمایت شده در ایران، با ذکر نمونه‌ای عملی از کارآموزان رعد، یکی از همکاران روابط عمومی رعد را مثلا زدند که با تمرکز بر استعداد و توانایی‌شان در فن نوشتن، جایگاه مناسبی برای خود به دست آورده و بسیاری را به تحسین توانمندی و استعداد خود واداشته است.

در ادامه این دیدار، خانم دکتر صفاری‌فرد ضمن اشاره به رشد مناسب مراکز اشتغال حمایت شده در کشور، تمرکز سازمان بهزیستی را ارتقاء کیفیت ارائه خدمات توسط این مراکز عنوان کرد و گفت: اکنون ما 18 مرکز فعال در ایران داریم که باید ضمن این که به صورت همه‌جانبه از این روش حمایت می‌کنیم، از این به بعد تا مدتی تمرکزمان را بر گرفتن بازخورد از فعالیت این مراکز، بهبود مستمر روش‌ها و برنامه‌های این مراکز و در نهایت انجام اقدام‌های اصلاحی جهت بهینه‌سازی و انطباق کامل روش اشتغال حمایت شده با فرهنگ و مقتضیات کشورمان قرار دهیم. مدیرکل توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی در ادامه افزود: می‌دانیم که یکی از ارکان اساسی روش اشتغال حمایت شده، ادامه پشتیبانی از فرد کارجو پس از اشتغال به کار است. این موضوع باید در یک دوره دو تا سه ساله به صورت عملی توسط مراکز ما تجربه شود تا ببینیم زمان بهینه که هم نتیجه مطلوب را برای ما ایجاد کند و هم از نظر هزینه مقرون به صرفه باشد چه مدتی است.

در پایان این دیدار، مهمانان پس از صرف ناهار از بخش‌های مختلف مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد بازدید کردند.

انتهای پیام

 

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است