سالانه 1200 کودک ناشنوا در ایران متولد می شوند

سالانه 1200 کودک ناشنوا در ایران متولد می شوند

19 اردیبهشت 1397

دکتر سعید مروتی  در حاشیه پنجمین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از هر هزار کودکی که در کشورمان به دنیا می آید یک نفر مبتلا به ناشنوایی است.


وی ادامه داد: از 11 مرکز فعال کاشت حلزون در سطح ایران چهار مرکز در تهران و بقیه در سایر شهرها مانند مشهد، شیراز، کرمان و تبریز قرار دارند.


دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) گفت: هزینه جراحی کاشت حلزون بین 500 میلیون تا 600 میلیون ریال است و همچنین هزینه خدمات جنبی کاشت حلزون و درمانهای نگهدارنده بین 10 میلیون تا 20 میلیون ریال در سال برآورد می شود.


رئیس کمیته راهبردی تشخیص ژنتیکی بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا(بخشش) افزود: هم اکنون تمامی کودکانی که ناشنوا به دنیا می آیند زیر پوشش 'بنیاد بخشش' هستند و بیشتر هزینه های کاشت حلزون و درمانهای نگهدارنده آنها را این بنیاد پرداخت می کند.


وی ادامه داد: این بنیاد از یک سال پیش کار خود را آغاز کرده و با همکاری نیکوکاران کمکهای شایانی برای درمان کودکان ناشنوا انجام داده است.


دکتر مروتی گفت: هر کودکی که به دنیا می آید خانواده او شامل پدر، مادر و خواهر و بردار مشاوره ژنتیکی شده و مورد سنجش قرار می گیرند تا از ازدیاد کودکان ناشنوا در جامعه پیشگیری شود. تشخیص ناشنوایی در دوران بارداری نیز میسر است. اگر تشخیص جنین مبتلا به ناشنوایی پیش از هفته 19 بارداری تایید شود، با رضایت خانواده مجوز سقط درمانی صادر می شود.


پنجمین کنگره بین المللی کاشت حلزون شنوایی و علوم وابسته با حضور 350 نفر از پزشکان متخصص داخل و خارج کشور امروز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد و تا 21 اردیبهشت ماه ادامه دارد.


'پروتز کاشت حلزونی' ابزاری الکترونیکی است که از طریق جراحی در گوش داخلی قرار گرفته و احساس شنیدن صدا را در افراد ناشنوا یا کم شنوای عمیق فراهم می‌ کند. کاشت حلزون شنوایی تنها شکل از مداخلات پزشکی است که می ‌تواند به واسطه تحریک الکتریکی عصب شنوایی مقداری از شنوایی را به فرد ناشنوای مطلق بازگرداند.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است