اعتبار۵ هزارمیلیاردی برای اجرای قانون معلولان/ امسال اجرا نمی شود

اعتبار۵ هزارمیلیاردی برای اجرای قانون معلولان/ امسال اجرا نمی شود

20 اردیبهشت 1397

حسین نحوی‌نژاد  با اشاره به آخرین وضعیت قانون حمایت از حقوق معلولان و اجرای آن اظهارداشت: با ابلاغ این قانون از سوی رئیس جمهور باید آیین‌نامه این قانون تهیه و ابلاغ شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به مشخص شدن وظایف هر یک از سازمان ها و دستگاه‌ها بخشی از این آیین‌نامه‌ باید توسط وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و راه و شهرسازی تهیه شود.

 

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه مواد این لایحه در دو بخش مالی و حقوقی برای افراد دارای معلولیت تنظیم شده است، بیان کرد: بر اساس این قانون، افرادی که به علت شدت معلولیت نتوانند شغلی پیدا کنند حداقل دستمزد را در قالب مستمری دریافت می‌کنند.

 

نحوی‌نژاد ادامه داد: تامین هزینه‌های درمانی افراد معلول یکی از دغدغه‌های این گروه از جامعه محسوب می شود به طوری که بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمانی و توانبخشی و کاردرمانی معلولان از آنها گرفته می شود که در قانون جدید این خدمات تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: در بودجه ۹۷، ۲۰۰ میلیارد برای فراهم کردن زیرساخت‌های قانون حمایت از حقوق معلولان پیش بینی شده و قرار است اعتبارات لازم برای کامل قانون در سال آینده پیش بینی شود.

 

نحوی نژاد ادامه داد: برای اجرای کامل قانون نیاز به اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی است که انتظار داریم این اعتبارات در بودجه ۹۸ پیش بینی شود ضمن این قرار است اعتبار اجرای بخشی از این قانون از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تأمین شود.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است