اولین مسابقات پارالمپیک استانی در شاهرود برگزار شد

اولین مسابقات پارالمپیک استانی در شاهرود برگزار شد

24 اردیبهشت 1397

مجید محمدی  بابیان اینکه اولین مسابقات پاراالمپیک استانی در شاهرود برگزار شد، ابراز داشت: هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد نشاط اجتماعی و توجه به ظرفیت ورزش معلولان و جانبازان در  جامعه است که در واقع با این اقدام ضمن تشویق معلولان به ورزش می کوشیم تا حضور این افراد در رویدادهای فرهنگی و ورزشی بیشتر شود.

 

وی بابیان اینکه ۱۷ تیم در این رویداد فرهنگی ورزشی حضور دارند، افزود: این افراد طی یک روز توانایی‌های خود را در رشته های طناب زنی، بولینگ، دوومیدانی، والیبال نشسته، شطرنج، حلقه زنی، طناب‌کشی، کوچیا و فوتسال به نمایش گذاشتند.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود بابیان اینکه این شهرستان بالغ‌بر ۵۰ ورزشکار معلول سازمان‌یافته دارد، ابراز داشت: با در نظر گرفتن دو مدرسه استثنایی ارمغان و کومش این تعداد به ۱۰۰ نفر فزونی می یابد که از بین آن‌ها افرادی با مدال‌های کشوری نیز وجود دارد.

 

محمدی بابیان اینکه هیئت معلولان و جانبازان از ابتدای سال جاری سه برنامه فرهنگی را برای این ورزشکاران اجرا کرده است، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با برنامه‌های همگانی نظیر پیاده‌روی، برگزاری جنگ های شاد، تجلیل از جوانان فعال و اجرای اردوهای فرهنگی و مسابقات ورزشی زمینه مشارکت و حضور توان‌خواهان را در عرصه اجتماعی بیش از پیش فراهم کنیم.

 

وی افزود: طبق ماده ۲۷ هیئت های ورزشی باید برای سانس سالن هزینه‌ای پرداخت کنند اما نه تنها بابت شهریه هیچ هزینه‌ای از این ورزشکاران اخذ نمی‌شود بلکه به منظور آسایش و راحتی آن‌ها سرویس ایاب و ذهاب نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد که در واقع با این اقدامات می‌کوشیم تا انگیزه حضور معلولان در سالن ها ورزشی بیشتر شود.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود بابیان اینکه در شاهرود یک سالن مجزا مخصوص هیئت جانبازان و معلولان وجود دارد، افزود: کف این مجموعه سرامیک بود که با توجه به وضعیت جسمانی معلولان این سالن با سیستم گرمایش از کف و پارکت مخصوص تجهیز شد و هم‌اکنون نیز سالن تیراندازی در کنار این مجموعه در حال ساخت است که با تخصیص بودجه مناسب پیش‌بینی شود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

 

محمدی اضافه کرد: در خصوص اختصاص مربی معلولان هیچ تفاوتی با مردم عادی ندارند و برای آن‌ها امکانات ورزشی فراهم است و از سوی دیگر برای انگیزه بخشی به آن‌ها سانس رایگان استخر در اختیار این افراد قرار دارد.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است