تحصیل 4225 دانش‌آموز در مدارس استثنایی استان کرمان

تحصیل 4225 دانش‌آموز در مدارس استثنایی استان کرمان

25 اردیبهشت 1397

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: 4225 نفر دانش‌آموز در مدارس استثنایی استان تحصیل می کنند که 3888 نفر از این تعداد در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند و مابقی در مدارس عادی بصورت تلفیقی تحصیل می‌کنند.

 

 مهران باهری عصر امروز 24 اردیبهشت ماه در حاشیه مراسم تجهیز آموزشگاه استثنایی زهره شمسایی رفسنجان اظهار کرد: در مدارس استثنایی دانش آموزان با معلولیت جسمی حرکتی، ناشنوایی، بینایی، اوتیسم، اختلالات هیجانی، ذهنی و رفتاری مشغول به تحصیل هستند که خدمات آموزشی، توانبخشی و پرورشی به آنها ارائه می‌دهیم.

 

وی بیان کرد: هدف اصلی از آموزش و پرورش استثنایی آماده سازی دانش‌آموزان برای حضور در اجتماع است که خوشبختانه همکاران ما در این مدارس که تعداد آنها 1201 نفر است در 122 مدرسه استثنایی مشغول بخدمت بوده و زمینه‌ساز حضور مستقل دانش آموزان استثنایی در اجتماع هستند.



وی تصریح کرد: 4225 نفر دانش آموز در مدارس استثنایی استان تحصیل می‌کنند که 3888 نفر از این تعداد در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند و مابقی در مدارس عادی بصورت تلفیقی تحصیل می‌کنند.



رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان در ادامه خاطرنشان کرد: کاری که امروز در رفسنجان انجام شد در راستای ارائه خدمات توانبخشی بود که نقش موثری در پیشگیری از عوارض معلولیت دارد و می‌تواند دانش آموزان را برای حضور در اجتماع بازتوانی کند.



باهری ادامه داد: کار دیگری که مجتمع مس سرچشمه مدنظر دارد، راه‌اندازی مرکز بازتوانی در رفسنجان به عنوان پایلوت برای پیشگیری از معلولیت در استان است و امیدواریم با همکاری شرکت مس و استفاده از ظرفیت این شرکت در راستای پیشگیری از معلولیت قدم‌هایی برداریم.



وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی شهرستان‌های استان معلولیت اوتیسم رو به افزایش است، افزود: اگر قبلاً از هر 150 نفر یک نفر به اوتیسم مبتلا می‌شد الان از هر 68 نفر یک نفر به اتیسم مبتلا می‌شود که بیماری خانمانسوزی است.


رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان ابراز امیدواری کرد مکان آموزشی استاندارد و مطلوب اوتیسم در رفسنجان و استان پایه گذاری شود زیرا آمار دانش آموزان اوتیسم رو به افزایش است.



باهری با اشاره به اینکه متاسفانه پذیرش اجتماعی بچه‌های معلول در کشور وضعیت خوبی ندارند، تأکید کرد: والدین باید بدانند تنها مسیری که فرزندشان می‌تواند حضور مستقلی داشته باشد و سربار خانواده نباشد آموزش و پرورش و مدارس استثنایی است.



وی افزود: یکی از برنامه‌ها و راهبردهای ما در استان شعار و راهبرد «به من بیاموز من می‌توانم» است چون ما می‌توانیم عطش یادگیری در دانش آموز استثنایی ایجاد کنیم.



در این مراسم مرکز توانبخشی آموزشگاه استثنایی زهره شمسایی رفسنجان به همت مجتمع مس سرچشمه تجهیز شد.

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است