455 دانش آموز با نیازهای ویژه درمسابقات مشکات شرکت کردند

455 دانش آموز با نیازهای ویژه درمسابقات مشکات شرکت کردند

25 اردیبهشت 1397

شهناز کریمیدر حاشیه آیین اختتامیه مرحله استانی چهاردهمین مسابقات قرآن، عترت و نماز «مشکات» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مسابقات با توجه به ویژگی های دانش آموزان بانیازهای ویژه از مهرماه سال 96 در سطح مدارس و مناطق شهر تهران آغاز شد.


وی افزود: دانش آموزان با نیازهای ویژه در چهاردهمین مسابقات مشکات در گروه های کم بینا، نابینا، کم شنوا، ناشنوا، طیف اتیسم، کم توان ذهنی و معلول جسمی حرکتی و چند معلولیتی در رشته هایی از جمله حفظ قرآن، قرائت، تفسیر، ترتیل، تحقیق، احکام، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و انشای نماز با یکدیگر رقابت کردند.


کریمی با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات مشکات در اواخر فروردین ماه سال جاری گفت: در این مرحله، 455 دانش آموز با نیازهای ویژه؛ 223 دانش آموز دختر و 232 دانش آموز پسر شرکت کردند که از این دانش آموزان، 185 نفر برگزیده و به مسابقات کشوری راه پیدا کردند.


رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، آشنایی دانش آموزان با نیازهای ویژه با مفاهیم دینی و نهادینه کردن این مفاهیم میان این دانش آموزان، تقویت روحیه همدلی و مشارکت و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان را از جمله اهداف برگزاری مسابقات مشکات عنوان کرد.


کریمی با اشاره به حضور قابل توجه دانش آموزان اتیستیک در مسابقات مشکات افزود: امسال برای نخستین بار دانش آموزان اتیستیک حضور قابل توجهی در این مسابقات داشتند.
به گفته رئیس آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران،5 هزار و 500 دانش آموز با نیازهای ویژه در هفت گروه آسیب دیده بینایی، شنوایی، کم توان ذهنی، جسمی- حرکتی، اتیسم، چند معلولیتی و اختلالات یادگیری در مدارس خاص تحصیل و یکهزار و 100 دانش آموز با نیازهای ویژه به صورت تلفیقی و فراگیر در مدارس عادی تحصیل می کنند.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است