در ستایش نیروی اراده

در ستایش نیروی اراده

28 اردیبهشت 1397
در زندگی هر فردی معلولیت نهفته است. بیماری، پیری و دوران کهولت، حوادث، بسیاری از وقایعی که ممکن است بر سر کار، خیابان، حتی منزل برای ما رخ دهد و ما را دچار معلولیت کند. ولی آیا با معلول شدن و نقص عضو باید به گوشه‌ای رفت و عزلت برگزید یا این‌که دوباره چرخ زندگی را به حرکت در آورد؟
طبق گفته روانشناسان، برای برگشت دوباره به زندگی باید با دیدگاه مثبت در جامعه، ناتوانی و نقص عضو را از ذهن پاک کرد و به سایر توانمندی‌های فرد دارای معلولیت پرداخت. جامعه می‌تواند فرد را با همان نقص عضو به شخصی توانا در جامعه تبدیل کند؛ چرا که زندگی او قرار نیست تحت الشعاع معلولیت قرار گیرد. 
مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد بر آنست تا با برگزاری رویداد رعدتاک که روایتی‌ست از مشکلات افراد دارای معلولیت و چگونگی مبارزه با آن‌ها که البته این روایت را قرار است خودشان نقل کنند، به همگان نشان دهد که معلولیت پایان زندگی نیست و هیچ یاس مسلمی نیست که قطره‌ای امید را در قلب خود نگه ندارد. بنابراین باید امید را نوید داد، می‌شود خندید، درحالی که غم‌های بزرگی درون قلب‌تان دارید.
یکی از اهداف سازمانی و مدیریتی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد توانمندسازی افراد دارای معلولیت است. اما برای رسیدن این مهم پیش‌نیاز لازم است که البته طبق آن‌چه در این مجتمع مشاهده می‌شود به این اصول توجه خاص دارد. این پیش‌نیاز ها عبارتند از؛
  •  ضرورتِ داشتن دوستان خوب برای افراد دارای معلولیت و ایجاد روابط اجتماعی با آن‌ها
  •  عدم پذیرش باورهای منفی نسبت به خود
  •  بالا بردن شجاعت و ترس نداشتن از شکست و امتحان دوباره
  •  ارتباط موثر با افراد موفق دارای معلولیت  و افراد غیر معلول
  •  افزایش مسئولیت‌پذیری
  •  خلق نیروی ابتکار
  •  توانمندسازی از طریق بحث آموزش و درمان

در نهایت پیام خاص رعدتاک این است:

«به یاد داشته باشید آن‌چه توانایی را می‌سازد، نیروی اراده است و اگر اراده بخواهد جاری شود، هیچ بهانه‌ای سد راهش نیست!»

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است