50 درصد معلولین قوچان تحت ارزیابی ICF قرار گرفتند

50 درصد معلولین قوچان تحت ارزیابی ICF قرار گرفتند

27 اردیبهشت 1397

ناصر نیک افشار : از سه هزار و 200 معلول شناسایی ‌شده در این شهرستان بیش از یک هزار و 500 نفر تحت طبقه بندی معلولیت قرار گرفته و در صف دریافت کارت بین‌المللی ICFاز سازمان بهزیستی هستند.


وی بابیان اینکه بیشترین تعداد معلولیت در این شهرستان با 2 هزار و 200 نفر مربوط به معلولیت های مادرزادی است اظهار کرد: بیشترین معلولین در رده سنی 31 تا 40 سال و کمترین آنها با 30 معلول در رده سنی کمتر از پنج سال هستند.


وی با اشاره به احداث ساختمان جدید مرکز معلولین ذهنی با زیربنای 2 هزار متر مربع در چهار طبقه گفت: مرحله نخست این مرکز در روزهای آینده افتتاح شده و معلولین به این مکان منتقل خواهند شد.


نیک افشار افزود: تاکنون 10 میلیارد ریال برای این مرکز هزینه شده است.


وی اظهار کرد: این اداره ماهیانه 230 میلیون ریال اعتبار یارانه ای دریافت می کند و مجوز نگهداری از 50 معلول را دارد که با انتقال به مکان جدید این تعداد تا 80 نفر افزایش می یابد.


وی گفت: بر اساس ماده 6 قانون جامع حمایت از معلولین طی یک سال گذشته 13 نفر از افرادی که دارای خانواده معلول و نیازمند نگهداری از آنان بودند از سربازی معاف شدند.


رئیس اداره بهزیستی قوچان افزود: طرح CBR (خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه) نیز با هدف ارائه خدمت در منزل به معلولین در تمام روستاهای قوچان با پوشش 100 درصدی اجرا شده و یک هزار و 200 نفر زیرپوشش این طرح قرار گرفته ‌اند.


وی با اشاره به غربالگری بینایی و شنوایی در این شهرستان اظهار کرد: طی یک سال گذشته سه هزار و 200 نوزاد تازه متولد شده در قوچان تحت غربالگری شنوایی قرار گرفتند که از این تعداد 30 نوزاد دارای مشکلات شنوایی تشخیص داده شده و برای درمان به سطوح بالاتر معرفی شدند.


وی گفت: با غربالگری بینایی هشت هزار و 196 نفر نیز 200 نفر دارای مشکل تنبلی چشم شناسایی و برای درمان معرفی شدند.
شهرستان 180 هزار نفری قوچان در 137 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.



منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است