از سانحه تا سکو

از سانحه تا سکو

29 اردیبهشت 1397
فریبا عسگری، سی و چهار ساله، قهرمان مسابقات امسال دانشجویان در رشته پرتاب وزنه است. 
او که در اثر تصادف از ناحیه نخاع آسیب دید، با وجود مادر بودن توانست هم به تحصیل خود ادامه دهد هم ورزشکاری مدال‌آور باشد.
عسگری با بیان این مطلب که رشته ورزشی تخصصی‌ام دو و میدانی شاخه پرتاب وزنه است به این نکته اشاره کرد که با مجتمع رعد سال ۹۲ آشنا شده و در کلاس‌های زبان، معرق، سوختِ چوب و کامپیوتر ثبت نام کرده‌است.  فریبا قبل از معلولیت‌ش هم به ورزش علاقه داشته و عضو تیم نفت اهواز بوده است.
او بعد از سانحه تصادف، باز هم ورزش را رها نمی‌کند و از طریق خانم مهدی‌زاده در چند ورزش ثبت نام می‌کند و با تلاشی که از خودش نشان می‌دهد، صاحب چندین مدال رنگارنگ کشوری می‌شود. او ورزش حرفه‌ای را از سال ۹۴ شروع کرد و در همان سال نائب قهرمان کشوری در رشته پرتاب نیزه شد.
فریبا عسگری به جز رشته تخصصی‌اش، در رشته ویلچررانی، دارت و تنیس روی میز هم دارای مقام است.
او اذعان داشت: «همیشه فکر می‌کردم کسی که روی ویلچر می‌نشیند یا جانباز جنگی است یا چون مشکل کمر دارد، از ویلچر استفاده می‌کند. نمی‌دانستم تصادف هم عاملی برای معلولیت است». به این خاطر، پذیرش این شرایط برایم خیلی سخت بود.
تا این‌که با رعد آشنا شدم و با دیدن بچه‌های ضایع نخاعی گردنی، فهمیدم که بدتر از من هم هست. همین امر باعث شد که روحیه بهتری بگیرم، به زندگی برگردم و حتی صاحب فرزند شوم.» عسگری در حال حاضر مشغول تلاش برای پارا المپیک دو هزار و بیست است.
روابط عمومی مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد کسب مدال طلای مسابقات دانشجویان را به ایشان و به همه ورزش‌دوستان و ورزشکاران تبریک می‌گوید.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است