جوانمردی و ارم پرچمداران ایران در پاراآسیایی شدند

جوانمردی و ارم پرچمداران ایران در پاراآسیایی شدند

30 اردیبهشت 1397

 جوانمردی بانوی تیرانداز معلول ایران، در رقابت های اخیر قهرمانی جهان در کره جنوبی با کسب دو نشان طلا و عنوان قهرمانی جهان نخستین سهمیه پارالمپیک توکیو را کسب کرد. وی همچنان در رشته خود تنها بانوی مدال آور پارالمپیکی است که این عنوان را یدک می کشد.


پارا تیرانداز طلایی کشورمان همچنین افتخارات دیگری در عرصه های بین المللی کسب کرده و به همین منظور پرچمداری کاروان ایران در مراسم افتتاحیه بازی های پارا آسیایی جاکارتا به وی سپرده شده است.


جوانمردی تنها ورزشکار پارالمپیکی ایران است که برای دومین بار پیاپی در فاصله دو سال مانده به بازی های پارالمپیک موفق به کسب جواز ورودی این بازی ها شده است.


بانو ارم عضو تیم ملی تیراندازی نیز به عنوان پرچمدار ایران در مراسم اختتامیه این بازی ها انتخاب شده است.


ارم در رقابت های قهرمانی جهان در کره جنوبی موفق شد در ماده تپانچه خفیف بانوان در بخش انفرادی رکوردشکنی کند. این رکورد تا پیش از این برای مدت 20 سال در اختیار کره ای ها بود.


کمیته ملی پارالمپیک برای نخستین بار دو پرچمدار بانو را برای مراسم های افتتاحیه و اختتامیه بازی های پاراآسیایی معرفی می کند.


سومین دوره بازی های پاراآسیایی 14 تا21 مهر ماه امسال با حضور سه هزار و 589 ورزشکار از 43 کشور آسیا در 18 رشته ورزشی به میزبانی اندونزی در شهر جاکارتا برگزار خواهد شد.


در این بازی ها ٦٨٥ مدال توزیع می شود که از این تعداد ٣٠٠ نشان برای زنان است.

 

ایران با 301 ورزشکار در قالب بزرگترین کاروان ورزشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 13 رشته ورزشی پارا شنا، پارا دوومیدانی، دوچرخه سواری در بخش پیست، پارا وزنه برداری، پارا تیراندازی، پارا تیراندازی با کمان، گلبال، جودو، پارا تنیس روی میز، والیبال نشسته، شطرنج و بسکتبال با ویلچر اعزام خواهد شد که رشته بوچیا در انتظار تایید از سوی کمیته برگزاری رقابت هاست.
 
 
منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است