فعالیت نخستین کتابخانه عمومی تخصصی نابینایان در زنجان

فعالیت نخستین کتابخانه عمومی تخصصی نابینایان در زنجان

5 خرداد 1397

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: کتابخانه تخصصی ویژه نابینایان، اولین کتابخانه در بین کتابخانه‌های عمومی کشور است که در استان زنجان فعالیت می‌کند.

 

‌امیرعلی نیک‌بخش : کتابخانه تخصصی اندیشه سپید ویژه نابینان در استان زنجان فعالیت خود را از سال 1387 در راستای ارائه خدمت به نابینایان آغاز کرده است‌.

 

وی افزود: این کتابخانه نخستین کتابخانه عمومی، تخصصی ویژه نابینایان در بین کتابخانه‌های عمومی کشور است که خدمات قابل توجهی را در عرصه کتاب و کتابخوانی به نابینایان فعالیت می‌کند‌.

 

نیک‌بخش تصریح کرد: در حال حاضر کتابخانه اندیشه سپید استان زنجان دارای ۷۰۰ عضو فعال است و در دو شیفت صبح و عصر به اعضای کتابخانه به ارائه خدمات می‌پردازد‌.

 

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در ادامه، یادآور شد: کتابخانه عمومی اندیشه سپید استان زنجان دارای امکانات مختلفی از جمله سالن مطالعه، بخش‌های ویژخ سمعی و بصری، مخزن کتاب، استریو، اینترنت، نشریات، دفاع مقدس و کودک و نوجوان است‌.

 

وی افزود: در حال حاضر در استان زنجان ۹۲ باب کتابخانه عمومی فعالیت می‌کنند که در آینده نزدیک شاهد افتتاح و بهره‌برداری هفت کتابخانه عمومی دیگر در استان خواهیم بود که این رقم به صد کتابخانه افزایش خواهد یافت‌.

 

نیک‌بخش خاطرنشان کرد: افزایش سرانه مطالعه موضوع بسیار مهمی در جامعه محسوب می‌شود که سعی شده تا عموم فعالیت‌ها در این نهاد پراختن به افزایش سرانه مطالعه باشد که خوشبختانه در این عرصه اقداماتی انجام گرفته است ولی کافی نیست.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است