رضایی: در جاکارتا از نظر مدال آوری شرایط بهتری نسبت به دوره قبل خواهیم داشت

رضایی: در جاکارتا از نظر مدال آوری شرایط بهتری نسبت به دوره قبل خواهیم داشت

8 خرداد 1397

سرمربی تیم ملی دوومیدانی معلولان، گفت‌: در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا از نظر مدال آوری شرایط بهتری نسبت به اینچئون خواهیم داشت.

 

بهمن رضایی: پس از برگزاری مسابقات قهرمانی کشوری و انتخابی تیم‌ ‌ملی ۶۰ نفر زن و مرد ورودی برای شرکت در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا را کسب کردند که برای مشخص شدن تعداد نفرات اعزامی به بازیهای پاراآسیایی جاکارتا منتظر اعلام سهمیه‌ها از سوی کشور میزبان هستیم تا ببینیم با چه تعداد دوومیدانی کار می‌توانیم در این بازی ها شرکت کنیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که در چه ماده هایی احتمال اعزام وجود دارد، گفت‌: در بخش نشسته و ایستاده زنان و مردان در دوهای سرعت در بخش مردان و پرش طول در بخش زنان رکوردهای خوبی در مسابقات قهرمانی کشوری جا به جا شد که شانس اعزام دوومیدانی کاران این ماده‌ها به بازی‌های پاراآسیایی بیشتر از سایر ماده‌هاست. 

 

رضایی تصریح کرد: در بازی‌هایی پاراآسیایی اینچئون ما موفق به اعزام ۷۰ دوومیدانی کار شدیم، این دوره انتظار داریم با همین تعداد نفرات و یا بیشتر در بخش معلولان و نابینایان و کم بینایان به بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا اعزام شوند. در حال‌ حاضر مشکلی از نظر تعداد نفرات برای حضور در این بازی‌ها نداریم. تنها امیدواریم میزبان تعداد سهمیه‌های بیشتری را به تیم ایران اختصاص دهد.

 

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا ادغام کلاس‌ها تاثیری در کاهش تعداد مدالهای ایران خواهد داشت یا خیر؟ افزود: سعی داریم با افزایش تعداد مدالهای طلا، ادغام کلاس‌ها را به شکلی جبران کنیم تا تاثیری در تعداد مدال‌های کاروان ایران نداشته باشد. امیدوارم با حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان در این دوره بهترین عملکرد را از دوومیدانی کاران معلول و کم‌بینا و نابینا شاهد باشیم و تعداد مدال‌های خود را همانند اینچئون به ۲۱ مدال طلا افزایش دهیم.

 

سرمربی تیم‌ ‌ملی دوومیدانی معلولان همچنین به افزایش سه برابری حضور زنان در این دوره از بازی‌های پاراآسیایی نسبت به دوره قبل اشاره کرد و گفت‌: در دوره قبل ما تنها با چهار دوومیدانی کار معلول در بازی‌های پاراآسیایی شرکت کردیم، اما در حال‌ حاضر ۱۹ نفر ورودی کسب کردند که از نظر رکوردی شرایط بسیار خوبی دارند و ما امیدواریم بتوانیم بیشترین مدال‌ها  را در این دوره از بازی‌ها در بخش بانوان داشته باشیم.

 

رضایی در پایان درباره وضعیت اردوی تیم ملی دوومیدانی‌کاران معلول خاطر نشان کرد: به دلیل آمار بالای تعداد دوومیدانی کاران معلول سعی کردیم اردوها را به صورت غیر متمرکز در شهرستان‌ها و زیر نظر مربیان ملی برگزار کنیم و با کنترل تمرینات آنها، بتوانیم شرایط خوبی را در بازی‌های پاراآسیایی داشته باشیم. البته آخرین اردوی دوومیدانی کاران در تهران برگزار خواهد شد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است