اشتغال و خودکفایی دو هزار معلول خوزستانی در سال گذشته

اشتغال و خودکفایی دو هزار معلول خوزستانی در سال گذشته

9 خرداد 1397

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به فعالیت سه هزار نیکوکار در سطح استان، گفت: سال گذشته بیش از دو هزار معلول در خوزستان با تلاش خود، کمک بهزیستی و اعطای وام‌های اشتغال به خودکفایی رسیدند.

 

 غلامرضا صدیق‌راد در مراسم جشن گلریزان بهزیستی در اهواز اظهار کرد: سازمان بهزیستی در سطح پیشگیری اولیه، ثانویه و ثالث دو نوع خدمات ارائه می‌دهد. برخی خدمات که حجم زیادی نیز دارند برای عموم مردم قابل مشاهده نیستند.

 

وی افزود: خدماتی از جمله غربالگری ناشنوایان، کاشت حلزون برای حدود 200 نفر، مشاوره‌های ژنتیکی قبل از ازدواج و شناسایی بیماری‌های زوجین در سال گذشته از سوی بهزیستی انجام شد. همچنین طرح‌هایی در زمینه پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

 

مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان کرد: حدود 85 هزار معلول در سطح استان خوزستان وجود دارد که از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند. همچنین حدود 33 هزار زن بی‌سرپرست خوزستانی از خدمات بهزیستی بهره می‌گیرند.

 

صدیق‌راد عنوان کرد: حدود یک هزار مهد کودک در سطح استان خوزستان به کودکان پیش‌دبستانی خدمات ارائه می‌دهند گرچه در خوشبینانه‌ترین حالت تنها هفت درصد کودکان خوزستانی در این مراکز حضور دارند که در این زمینه به آگاهی‌سازی خانواده‌ها نیاز است.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی در حوزه مسائل اجتماعی تصریح کرد: 56 مرکز مشاوره روانشناسی، 100 کمپ اعتیاد و حدود 78 مرکز درمان سرپایی در سطح استان خوزستان خدمات‌رسانی می‌کنند. همچنین 194 تیم اجتماع‌محور در زمینه اعتیاد در محلات با سازمان بهزیستی همکاری می‌کنند.

 

مدیرکل بهزیستی خوزستان عنوان کرد: حدود 190 وظیفه برای این سازمان تعریف شده است اما برخی تنها مستمری را می‌بینند.

 

صدیق‌راد بیان کرد: در حال حاضر دو هزار معلول ایزوله در مراکز بهزیستی خوزستان نگهداری و آموزش می‌بینند. همچنین به خانواده‌های دارای دو معلول تا 8 میلیون تومان کمک بلاعوض تامین مسکن داده می‌شود اما این میزان جهت تامین مسکن ناچیز است.

 

وی گفت: حدود سه هزار دانشجو در خوزستان تمام شهریه خود را از بهزیستی دریافت می‌کنند. همچنین حدود سه هزار دانش‌آموز تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات این سازمان بهره می‌گیرند.

 

مدیرکل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه سه هزار خیر در سطح استان خوزستان فعال هستند، خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از دو هزار معلول با تلاش خود، کمک بهزیستی و اعطای وام‌های اشتغال به خودکفایی رسیدند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است